Mine områder
Hjelp
Erik Nilssen1
CONTRIBUTOR ***

Lagring av innkommende dokumenter i VDC

av Erik Nilssen1

Etter oppdatering til versjon 15.10. får jeg ikke lagret innkommende bilag på egen server. Det er overraskende nok dukket opp et valg jeg tolker som mulighet til å gjøre dette; en diskett som er steindød når man velger den...............

Dette er viktig når bilag skal lagres som lønnsbilag ifbm aga og annet. Nå må jeg printe ut disse for siden å skanne de inn.

Noen som vet en løsning?

3 SVAR 3

av Svein Holanger

Hei Erik. Det finnes ingen mulighet for å velge "lagre som" i visning av PDF. Dette burde selvsagt vært der og vi skal se om vi kan få det inn i senere versjoner av VDC. Lagre knappen som er der, lagrer evt endringer du gjør med dokumentet, f.eks rotere det 90 grader.

Mange har dog "skriv til PDF" som skriver på sin maskin. En workaround vil da vær å skrive ut dokumentet og velge "skriv til PDF". 

Ellers er det fortsatt mulig å velge å gå tilbake til den gamle PDF-viseren, hvor denne funksjonaliteten finnes, dog anbefaler vi ikke dette.

Erik Nilssen1
CONTRIBUTOR ***

av Erik Nilssen1

Takk for svar med en sterk bismak.

Vi startet med Visma i 2019 og ble overrasket over de svakhetene denne sterke merkevaren hadde. Etter det har det bare blitt verre. Har skjønt at det er mange flere som er oppgitt over systemet. Dette er selvfølgelig ikke godt nok, det er for tiden bare tanken på overgangsstyret til et annet system som hindrer meg å bytte leverandør. 

av Svein Holanger (Oppdatert ‎26-01-2021 13:42 av Svein Holanger VISMA )

Trist at du ikke er fornøyd med Visma. Hvis du har ytterligere konkrete innspill for Visma Document Center, så send de gjerne rett til meg eller legg inn ønsker under Ideer-fanen. Anbefaler også at du tar en prat med din Visma-partner og får forklart hva du er misfornøyd med. De kan hjelpe deg til å få maksimalt ut av programmene.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"