Mine områder
Hjelp
Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

Udfordringer med at vælge finanskonto på en kreditnota

av Henrik Søe Jensen

Vi har udfordringer med at vælge finanskonto på en kreditnota, hvis der er leverandører som starter med samme cifre.

Eksempel: Vi vil kontere på finanskonto 978 (kredit) men den foreslår kun leverandører som starter med 978. Det hjælper ikke at sætte kreditkontotype til 3 (finanskonto). Kun ved at spærre samtlige leverandører som starter med 978 får vi mulighed for at vælge finanskonto 978. Er det en problemstilling der er kendt og er der en løsning på vej i kommende version? Vi anvender version 12.10.0.

2 SVAR 2
Henrik Søe Jensen
CHAMPION *

av Henrik Søe Jensen

Ved at skrive navnet på finanskonto i stedet for kontonr. kommer korrekt konto frem. Derved slipper jeg for at spærre leverandører. Men det vil alligevel være rart hvis problemstillingen bliver løst så vi bare kan nøjes med at taste kontonr.

Godkjent løsning
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Dette mener jeg er en kjent problemstilling. Et tips kan være å trykke F3 i feltet for å få opp søke dialogen, mulig du da får opp kunderegisteret først, men trykker du så F3 en gang til mens dette vinduet står oppe så endrer søkevinduet seg til hovedbokskonto, leverandør og driftsmidler (husker ikke rekkefølgen). Hvis en da gjør søke og velger så er man sikker på at det blir rett. Litt tungvindt, men en vei rundt i alle fall Smilefjes glad

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"