Mine områder
Hjelp
Anders Berdahl
CONTRIBUTOR **

Utskrift/Print fra Visma Document Center versjon 16.10.2

av Anders Berdahl

Vi opplever store problemer med utskrift fra Visma Document Center 16.10.2.

Enkelte filer får vi ikke skrevet ut i det hele tatt.

På andre filer må vi skrive ut samtlige sider av dokumentet for å få skrevet ut noe som helst. Hvis vi ønsker å skrive ut en gitt side kommer det bare ut en tom utskrift.

Er det flere som opplever tilsvarende problemer og har noen eventuelt funnet en løsning på problemet?

6 SVAR 6
Svein Olav Løvdokken 1
CONTRIBUTOR **

av Svein Olav Løvdokken 1

Kjent feil. Forslag til løsning er å skrive ut til pdf først, lagre denne. Åpne pdf og skriv ut denne.

av Svein Holanger

I versjon 16.10.2 har du to typer utskrift hvis du høyreklikker på PDF-dokumentet. Den ene konverterer dokumentet til et bilde før den skriver det ut. Den er lagt til for å kunne skrive ut "vanskelige" PDF-dokumenter. Har du prøvd begge?

Anders Berdahl
CONTRIBUTOR **

av Anders Berdahl

Ja, vi har forsøkt begge. Er det virkelig ingen annen måte å løse dette på enn å skrive ut til pdf, for så å skrive ut denne i etterkant? Jobber Visma med en løsning på dette?

av Svein Holanger (Oppdatert ‎26-04-2022 10:24 av Svein Holanger VISMA )

Ja, vi i Visma jobber kontinuerlig med dette og har gjort flere endringer for at det skal bli bedre. I dette tilfelle bruker vi en 3. parts løsning til visning av PDF, og det er det programmet som styrer utskriften også. Vi har tett dialog med de som lager denne løsningen og oppdaterer Document Center med nyeste versjon i hver release. Hvis du kan sende oss PDF'en som du ikke kan skrive ut, så kan vi se på det. Vår erfaring er at det går bra med de fleste PDF'er, men kan være problematisk med enkelte. 

Av en eller annen grunn ser det ut til at problemet er større for de som bruker Remote desktop eller Citrix.
Du trenger ikke skrive ut til PDF, du kan også laste ned PDF'en, deretter åpne den og så skrive den ut. (Hvis du synes det er enklere.) 

Anders Berdahl
CONTRIBUTOR **

av Anders Berdahl

Hvor kan jeg sende pdf'en?

av Svein Holanger

Du kan lage en supportsak eller sende den som en personlig melding til meg her på Community.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"