Mine områder
Hjelp
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

Visning av fakturaer i Web Reporting

av Nils Kongsjorden

Noen som har tips til hvordan man setter opp at det er bilde (TIFF/PDF) av en EHF-faktura som skal vises i Visma BI Reporting?

Fakturaer er hentet inn fra AutoInvoice/Dokumentsenter via approval, videre til Visma Business og til slutt blir de presentert i Visma BI Reporting.

Når kunden min godkjente fakturaen i approval var det TIFF av fakturaen som ble vist. Ved rapportering etter bokføring er det XML-fila fra EHF som blir vist.

8 SVAR 8
Torill
CONTRIBUTOR ***

av Torill

Sliter med samme problemet. Kjører på VB 13.10.2 . Og har sidan oppdatering til den versjonen i april iår levd med denne feilen, den burde vere løysbar no.

Dette er jo et alvorlig problem for ialle fall våre eksterne brukere, f.eks revisorer. Vedr Versjon 14.01.2 som kom i desember fekk me tilbakemelding på at fortsatt hadde samme feilen.  Så no er akkurat 14.10. sluppet og no forventer eg at det er blitt fiksa. Ellers må be gå over til ein anna "Rapporteringskanal".

Stem på saken her: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Business/Visma-Rapportering-visning-av-bilag/idi-p/2630...

av Per Øyvind Trydal

Har dere oppgradert/lagt inn ny versjon av Visma Business standard rapportpakke?

Har brukeren som kjører VDC servicen tilgang til området hvor pdf/tiff filer ligger lagret ?

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Torill
CONTRIBUTOR ***

av Torill

Me har ekstern IT leverandør, så veit ikkje ant enn at dei oppdaterer VB.

Henger ikkje Visma Business standard rapportpakke sammen med versjonen av VB som blir oppdatert ?

Har du et tips til kor eg kan undersøke vår versjon av dette ?

 

Det er også vår IT leverandør som  har ordna til Visma rapportering web.

Det er jo bilder på alle bilag, men det er ufullstendig.

På faktura i EHF (der vises kun xml visning), DVS om faktura har vedlegg eller fleire sider, blir det ufullstendig.
I tillegg er det samme feil med Tif filer.  Dvs bilag som er TIF -viser kun 1.side,(sjølv om har fleire sider i visning i VDC)  (gamle bilag "før " versjon 13.10.2 )viser alle sider), feilen må derfor ha oppstått då Visma Document center starta med det nye filformat systemet sitt.
Om det er bilag som er blitt splitta i VDC (altså blitt til tif), og slås saman, då vises kun 1.side.

 

av Per Øyvind Trydal

Versjonsnr av rapportene kan du se under menyen Administrere rapporter.

 

Skjermbilde.PNG

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden (Oppdatert ‎28-11-2019 11:20 av Nils Kongsjorden )

Ingen som har tips om dette?

av Siri Johannessen

har ingen tips, men må bare si at foreløbig tør vi ikke oppgradere kunder på Web Reporting til høyere enn dok.senter v 12, nettopp pga dette. 

Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden

Takk for respons. Da er det smått utrolig at det ikke blir rettet. Virker som en banal sak...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎16-12-2019 11:02 ( )

slettet

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"