Mine områder
Hjelp

kvitteringer dårlig og vanskelig å tyde i visma dokumentsenter.

av Anne Christine Bråthe-Storeide

 

 

Vi ser at bilag som kvitteringer ofte blir veldig dårlig og vanskelig å tyde i visma dokumentsenter.

Har dere noen tips til hvordan vi kan få de mer tydelig og leselig?

 

 

med vennlig hilsen
Anne Christine Bråthe-Storeide - Aval AS - www.aval.no
9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har dette problemet først nå, da vi tidligere ikke har fått bilder av kvitteringer. Noen som vet om en løsning?

av Svein Holanger

Hei

Anbefaler å oppgradere til siste versjon av Visma Document Center. Da er det slutt på omgjøring til svart/hvitt-TIFF-format. Da vil du se bildet du har tatt i bedre kvalitet.

roy-LR
PARTNER

av roy-LR

Hei Svein Holanger

ser du anbefaler siste versjon, har sett at pdf er støttet i nyeste versjon - men vi venter stadig på patch dvs 13.10.1.

Da vår partner ikke kan anbefale 13.10.0 for oss pga en bug i den versjonen.

Så da kommer spørsmålet når slippes 13.10.1?

av Svein Holanger

Versjon 13.10.1 er klar fra utvikling, men den trenger å gå igjennom våre systemer først. Dvs at den antagelig blir lagt ut på mandag om ikke noe uforutsett oppstår.

av Svein Holanger

Hei

Alle dokumenter som legges inn i Visma Document Center blir omgjort til TIFF-filer i sort/hvitt-format uten særlig gråtoner. Dette ble laget slik for at lagring av dokumenter skulle ta minst mulig plass, visning av dokumnetene skulle gå fortest mulig og for at OCR-tolkning av fakturaer skulle bli best mulig. Derfor vil enkelte dokumenter ha varierende kvalitet. Fargebilder kan f. eks bli helt svarte og bilder av dokumenter med f. eks skygger på bildet kan bli uleselige. PDF-dokumenter med tekst, er vel det som fungerer best.

Andre brukere som har tips til hva som fungerer best og hvordan man kan sikre at dokumentene blir lesbare?

Mona Myrseth
CONTRIBUTOR **

av Mona Myrseth

Hei

 

Er det kommet eller kommer det noen løsning på dette?  Ser at spesielt underbilag hvor det er tatt bilde av kvitteringen blir dårlig.  Dette er jo en løsning som har blitt mer vanlig slik at det kommer til å bli mange underbilag som blir uleselig og bilag som blir vanskelig å kontere. 

 

Mvh Mona

arne fure
PARTNER

av arne fure

Hva med dette, se nyheter:

http://www.regnskapsbransjen.no/fakturapost/

 

av Anne Christine Bråthe-Storeide

Har Visma noe kommentar til dette?

med vennlig hilsen
Anne Christine Bråthe-Storeide - Aval AS - www.aval.no
Morten Ahlbom1
CONTRIBUTOR **

av Morten Ahlbom1

Vi har samme problem, og etter hva jeg har hørt er noe Visma sliter med.

Vi bruker Sonya Utlegg & Reise til reiseregninger og når vi laster inn pdf'er derfra blir resultatet veldig dårlig om bildene ikke er helt perfekt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"