Mine områder
Hjelp
Rakel Lilleng
PARTNER

Differanse mellom avstemmingsskjema MVA og Skattemelding 2017

av Rakel Lilleng

Hei,

 

Er det noen flere som har problemer med avstemmingsskjema for MVA etter 2017 oppdateringen?

Opplever på flere av kundene vi har, i Visma Business, at beløp blir "flyttet" på i avstemmingsskjema når jeg kjører avstemming i Finale. I skattemeldingen kommer de opp på rette plasser, men i skjemaet ligger de litt overalt.

Eksempelvis har vi en kunde hvor punkt 3 i skattemeldingen stemmer korrekt, men når vi kjører avstemming i FA så havner deler av dette beløpet på pkt 3 og 4. Videre på samme kunde står det ett beløp på pkt 4 som er korrekt, men er har finale altså hentet tall fra pkt 3.

Dermed får vi i FA flere differanser som jeg lurer på om det kan ha noe med oppsett av kontoklasser i FA og ikke VB?

 

Se vedlagt skjermdump fra FA og Altinn.

2 SVAR 2
Rakel Lilleng
PARTNER

av Rakel Lilleng

Hei,

Takk for svar!

Det viste seg at det var satt opp feil standardkontoer i Finale.

Avstemming av MVA går som en lek etter at dette ble rettet opp i.

av Fredrik Harto

Hei

Jeg har studert eksemplet ditt, men kan ikke se at det er noe forskjell fra det som FA produserer og det som er lagt inn på Altinn.

Men, om du mener at FA ikke fyller ut regmearket riktig er det første du må sjekke er bruk av standardkonto i rediger kontoplan på salgskontoene dine.

Mer informasjon om utfylling av KSK17 finner du i vår oppgradering 11

https://community.visma.com/no/software/produkter/Tilleggsprodukter/visma-Finale-Avstemming/Artikler...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"