Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Finale Årsoppgjør, installasjon og passering av switcher (Teknisk)

av Anonymous

Hei!

 

Finale Årsoppgjør og Finale Avstemming (de to eneste Finale programmene vi bruker) kaster en CRC feilmelding under oppstart. Når feilmeldingen først dukker opp er eneste løsningen å reinstallere Finale programmet. Feilmeldingen dukker opp hver morgen og vi mistenker at problemet er relatert til sikkerhetskopieringen som kjører ila. natten (Veeam kjører full backup av VM) - hvorfor dette skulle korruptere filer for Finale programvaren aner jeg ikke.

 

Har ikke testa om det faktisk har noe med sikkerhetskopieringen å gjøre, men det er ikke noe annet som kjører på/mot denne VMen mellom når-det-funker og når-det-ikke-funker.

 

Kan disse to programmene installeres /silent eller for å spørre anderledes; kan det passeres switcher til installasjonssettet, f.eks. install_finale_aarsoppgjor_29.0.0.151.exe /s? En mulighet er å installere programvaren automatisk før brukeren starter programvaren om morgene. Ved første øyekast kan det virke som om dette ikke er mulig da kjapp testing ved f.eks. passering av /?, /h, /lakjsh ikke gir noe utslag.

 

Kan nevne at vi har vært i kontakt med Visma vedr. CRC feilmeldingen for en tid tilbake (inkl. utviklerne av Finale programmene etter det jeg skjønner). Da var tilbakemeldingen noe slikt som "Vi har ingen andre kunder som sliter med dette, så her må dere nok selv prøve å finne ut av det". Da la vi feilsøkingen midlertidig på hylla og har installert disse to programmene manuelt hver morgen. Dette begynner raskt å bli uutholdelig så derfor nå spørsmålet om autmatisk installasjon av programvaren.

 

Av Ronny

for Yngvar

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Fint om du kan sende oss en henvendelse på support.finale@visma.com. Legg ved kundenummer og kontaktinformasjon, så vil våre teknikere se nærmere på saken.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"