Mine områder
Hjelp
Arne Svendgård
CONTRIBUTOR **

Integrasjon Uni Economy

av Arne Svendgård

Er det noen som kan si noe om når integrasjon mot uni economy er på plass?

19 SVAR 19
Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA

av Knut Lofsberg

Hei,

 
Integrasjonen er nå sendt ut til alle i oppdatering 5. (fredag 17 januar kl 12.00)
Arne Svendgård
CONTRIBUTOR **

av Arne Svendgård

Jeg tror dere må ta en liten titt på integrasjonen mot UniEconomy igjen. Det kan se ut som at dersom et bilag korrigeres i UniEconomy, så klarer ikke Finale å lese dette korrekt. I mitt eksempel så ble en innbetaling i bank automatisk lest inn til feil reskontro. Jeg korrigerte bilaget, noe som fører til at det originale krediteres og ny føring mot samme bilagsnummer med korrekt føring. Det kan se ut som at Finale kun ser original bokføring og kreditering, mens den korrekte føringen ikke blir tatt hensyn til. Slik Finale ser den føringen jeg har sagt som eksempel, så er det debet og kredit bank, men det skulle vært en ekstra debet føring grunnet korrigeringen.

 

Jeg opplevde også en lignende feil tidligere, når vi måtte bruke saf-t import for å avstemme mot UniEconomy. Da også klarte ikke Finale å vise en slik korrigering av et bilag på korrekt måte.

Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA

av Knut Lofsberg

Dette er en sak for supportavdelingen.

Sendt inn til support.finale@visma.com husk å legge ved sikkerhetskopi av klienten din.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎29-08-2020 24:23 ( )

Hei. Er integrasjon klar mellom Finale og uni economy?

 

Roger Mortensen
CONTRIBUTOR *

av Roger Mortensen

Integrasjonen mot Uni Economy er ferdig og fungerer helt fint

av Knut Lofsberg

Hei,

Integrasjonen er sendt ut til alle i oppdatering 5 til Finale versjon 32. 
 

av Knut Lofsberg

Hei.

Integrasjon mot Uni Economy vil være på plass i løpet av høsten og senest til versjon 32.

Arne Svendgård
CONTRIBUTOR **

av Arne Svendgård

Ble det ikke noe av denne integrasjonen eller kommer den via en servicepack?

av Knut Lofsberg

Integrasjonen mot Uni Economy kommer på plass i oppdatering 1 som kommer 2 januar.

Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***

av Nils Ove Nygård1

Kom den med i oppdateringen 1? Ser ikke noe i listen over nyheter/endringer.

av Knut Lofsberg

Hei.

Det har dessverre blitt forsinkelser. Vi har gjort vår del, men vi mangler siste bekreftelsene fra Uni Economy. Vi regner med at disse bekreftelse kommer i løpet av noen dager.

Siw A
CONTRIBUTOR *

av Siw A

Hei,  Hvordan ligger dette an nå?

Vi har fått beskjed av Uni Economy at dere har fått alt dere trenger.

av Knut Lofsberg

Integrasjonen mot Uni Economi er klar til testing.

De som vil være med å teste kan sende meg en melding; knut.lofsberg@visma.com

Husk å oppgi kundenr.

Roger Mortensen
CONTRIBUTOR *

av Roger Mortensen

Hei Knut Lofsberg

I dag hadde du gode nyheter.

Vi vil gjerne delta i testingen mot Uni Economy.

Vårt kundenr er 700544

Mvh

Roger Mortensen

Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***

av Nils Ove Nygård1

Vi kunne også tenke oss api-integrasjon med unieconomy

Arne Svendgård
CONTRIBUTOR **

av Arne Svendgård

Pr idag er det kun støtte for å lese inn saf-t fil fra UniEconomy over til Finale og bruke dette til å avstemme regnskapet med. Det hadde vært mye bedre med en direkte integrasjon, og jeg håper dere kan få laget denne api integrasjonen så raskt som mulig.

Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***

av Nils Ove Nygård1

Hadde bare SAFT-T fungert mot UniEconomy så hadde det jo vært greit, vi får forskjellig saldobalanse i UniEconomy sammenlignet med Finale Avstemming. Jeg har gitt tilbakemelding til de.

Arne Svendgård
CONTRIBUTOR **

av Arne Svendgård
Det er noe som ikke stemmer overens med hvordan enten finale tolker saf-t filen eller hvordan unieconomy lager den, for jeg har også opplevd noen uoverensstemmelser der.

Har nå prøvd å avstemme flere regnskap fra unieconomy via saf-t fil og det er mange ganger mer arbeidssomt pga at det må genereres nye filer for hver korreksjon man må gjøre. En integrasjon hvor man bare klikker hent ny saldo balanse hadde vært mye lettere. Greit nok at alle skal kunne lage saf-t filer, men det er to skritt tilbake i brukervennligheten til finale.
Nils Ove Nygård1
CONTRIBUTOR ***

av Nils Ove Nygård1

Helt enig med deg Arne. SAF-T filer er ikke et fremskritt. Prøvde det også mot Visma eAccounting tidligere før integrasjonen kom på plass der, men det var bare et styr.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"