Mine områder
Hjelp
Grete Nes Kilen
CONTRIBUTOR *

Elektronisk faktura - problemstillnger

av Grete Nes Kilen

Vi har oppdatert til siste versjon av Visma Global(10.10), og kan nå i gang med elektronisk faktura.

Kunden skal då ha landkode registrert. Det ser ut til at dette fører til feil på ordrer som blir reg. på kunden. Alle nye  art.nr. som blir lagt inn på kunde, får null i pris.

Hva er grunnen til dette? Er det noe vi har oversett?

 Har pt. ikkje kommet så langt at vi har fått sendt utgående faktuarer elektronisk, er det andre grunner til at det blir denne feil på kunden veg. reg. av nye ordrer?

 

mvh

Grete Nes Kilen

LL Skreosen

1 SVAR 1

av Stian Alexander Lie

Hei

Hvis jeg forstår deg rett og du har beløp i ordreregistrering, men ikke i Visma Autoinvoice etter fakturasending så er det ett par ting jeg ville sjekket.

 

1. Kontroller at varene faktirsk står til "levert", står de som restet vil de ikke bli fakturert og beløpet er 0

2. kontroller valuta. Ligger det valutakode på firmaopplysninger (grunndata/ firmaopplysninger) kundekortet, ordren? hvis det ligger valuta ett eller flere av disse stedene så dobbelklikk på valutakoden og sjekk gjennomsnittskurs. Er det NOK så skal gjennomsnittskursen være 100, og enhet skal være 100

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"