Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Faktura - utsendelse på epost

av Anonymous

Er det mulig å få sendt ut faktura på epost ved utsendelse av flere fakturaer, ved f.eks satsvise rutiner?
Har fulgt oppskriften her, det funker når jeg tar en og en faktura. Når jeg bruker satsvise rutiner, så kommer fakturaen på printer

7 SVAR 7
Terje Grødum
CONTRIBUTOR *

av Terje Grødum

Hei.

Er det mulig å sende faktura (på allrede godkjente ordre) via satsvise rutiner på mail til kunder?

Jeg lagret kundene med e-post som utsendingsmetode etter at ordrene var godkjent...

Hilsen Terje

av Knut Gunnar Andersen

Hei.

Flere epostadresser for fakturering er det desverre ikke funksjonalitet for i dag. Flere kunder har meldt inn ønsker for slik støtte så dette ligger opp til vurdering mot andre saker til neste hovedversjon.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvordan går det? Har dere greid å få til semikolon nå på 7år? 🙂

Stian Lilleaas
CONTRIBUTOR *

av Stian Lilleaas

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å sende faktura til flere mottakere samtidig. Jeg har forsøkt med kun ; i mellom, med ; og opphold, med bare , og , med opphold uten at det forbedrer saken. Er det slik at det faktisk ikke går an?

ERROR: Faktura 10664  - En mottaker dukket ikke opp på adresselisten. Ingen epost sendt.
ERROR: Faktura 10665  - En mottaker dukket ikke opp på adresselisten. Ingen epost sendt.
ERROR: Faktura 10666  - En mottaker dukket ikke opp på adresselisten. Ingen epost sendt.
Antall e-post til behandling: 3
Antall e-post sendt: 0
Antall e-post ikke sendt: 3
Ikke sendt:
10664 , 10665 , 10666

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Ja,  det er  mulig å legge inn flere e postadresser. Bruk ; mellom hver adresse.

Når det gjelder andre del av spørsmålet er dette support sak. Ta kontakt med vår support.

Stian Lilleaas
CONTRIBUTOR *

av Stian Lilleaas

Er det mulig å legge inn flere epostadresser under fakturainfo pr kunde?

Jeg opplever at faktura på epost ikke sendes ut før jeg kjører reprint på satsvise rutiner. Det sendes ikke ut noe når jeg velger fakturautskrift og kun de som ikke mottar pr epost skrives ut på papir.

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Når du setter utskriftsprofilen på kunden til at faktura skal gå til e post, setter inn kundens e postadresse under fakturainfo, lager ordre,  legger den til fakturagrunnlag og så kjører satsvis rutine / fakturering / fakturautskrift , skal det sendes e post til kunden.  Under verktøy / administrator rutiner/ +generelt / administrator - generelt, må det være satt opp utgående eposttjener ( SMTP ) og svaradresse som du vil skal komme som avsender av mailen.  Alle fakturaer som ligger til fakturagrunnlag og som oppfyller kriteriene over vil da bli sendt på e post.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"