Mine områder
Hjelp
Ole Christian Borgeraas
CONTRIBUTOR *

Fargeutskrift i Visma Global?

av Ole Christian Borgeraas

Jeg mistenker at Visma Global overstyrer vår standardinnstilling på utskrift i svart/hvitt... Det ble oppdaget da fikk gule striper på tilsynelatende svart/hvite fakturautskrifter. Det blir nemlig unødvendig dyrt for oss hvis hver utskrift i Visma Global telles som fargeutskrifter i forhold til vår skriveravtale. Hvordan setter jeg i så fall opp Visma Global til kun å skrive ut i svart/hvitt?

1 SVAR 1
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Det anbefales selvfølgelig at dere fakturerer elektronisk eller via e-post i stedet for print. Men hvis dere vil printe kan dere lage en printer på serveren som settes opp med svart/hvit utskrift og at dere styrer fakturautskrift til denne printeren. På serveren er det en bruker som kjører Visma Global serverprosess. Det er denne som starter fakturaprint, dermed er det denne brukeren sine skrivere som er tilgjengelig for valg i fakturaprint ( i tillegg til windowsprinter som er brukerens default printer). Tror ikke jeg forsøker meg på en mer detaljert forklaring, men håper dette var litt hjelp på veien!?

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"