Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Godkjent feil lønn

av Anonymous

Hei.

Jeg har kjørt lønn, og lagt til feil antall timer på vedkommende. Jeg rettet opp i banken, så utbetalingen stemte. Men hvordan gjør jeg det nå i VISMA?

Registrert 157,5 timer, skulle vært 45 timer.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk!

Da må jeg nok få åpnet kjøringen ser det ut som.

 

Mvh

Nina

av Stian Alexander Lie

Hei

 

Denne er registrert i Visma Global, men antar egentlig du mener Visma Lønn?

 

Evnt i Visma Global så kan du gå på journaler, finne journalen dette er ført på. Reversere den. Deretter reversere den nye bunten du får og korrigere det som korrigeres skal.

I Visma Lønn er det litt mer knot. Din vismaforhandler bør kunne få til å åpne kjøringen igjen. Lønnssenteret til Visma har denne tekniske muligheten, slik at man kan korrigere og godkjenne på nytt. Dette er ofte absolutt siste utvei.

Alternative er å redusere neste kjøring tilsvarende som ett trekk på personen. Siden du allerede har korrigert det i banken så har jo ikke den ansatte fått penger, så det blir litt feil. 

Det å lage en lønnskjøring med tilsvarende som negativ lønn )og kun det) er ikke ett reellt alternativ. Har du på flagget om at det kjøres videre til neste kjøring så får den ansatte trekk på den kjøringen. ,

Så her synes jeg alternativet om å få åpnet opp kjøringen. Endret det som endres skal og oppdatere den på nytt blir det mest riktig. Det er veldig viktig at man da foretar nødvendige kontroller. Det er fort gjort at en ansatt har endret skattekort og dermed brått får ett annet skattebeløp på kjøringen når lønnsberegning blir foretatt. Korrigering av skattetrekk skal finnes som en egen art for å gjøre dette riktig. Husk å erstatte a-meldinger

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"