Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ordreimport

av Anonymous

Jeg har lest om integrasjon via filutveksling, men jeg sliter med å finne ut hvordan jeg skal lage til ordrer i excel for å importere i global.

Har kunder jeg får fakturagrunnlag fra i excel, så jeg tenker at må være mye raskere at jeg "bearbeider" excel-filen slik at jeg kan importere når det er over en viss mengde.

 

Noen som har en fin oppskrift på dette? Evt. en link som forklarer det enkelt og godt.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Svein Erik!

Formatbeskrivelser ligger under Nedlastinger, seksjon på høyre side "Andre nyttige nedlastinger" og dokument "Formatbeskrivelser for import/eksport av filer til/fra Visma Global).

Direkte link: http://community.visma.com/Global/Visma%20Software/Produkter/Visma%20Global/Formatbeskrivelser,%20import%20eksport.pdf

 

Mvh, Maria 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, hvor finner jeg beskrivelsene for import- og eksportfiler for Visma Global?

SitterIT
CONTRIBUTOR ***

av SitterIT

Hei,

 

dette finner du under Hjelp (F1) -> Rutinebeskrivelser -> Integrasjon med andre systemer -> Integrasjoner via filutveksling. 

 

Der står de ulike standard import-formater beskrevet samt eksempel på hvordan en .csv fil skal være. 

Om disse formatene ikke dekker det behov som behøves, kan man også sette opp ordreimport via Edi-sentralen i Visma Global. Den hånterer da standard visma xml-format.

 

For andre format kan man også ta hjelp av partner for å få lagd en egen importløsning som kan håntere egentlig alle ulike typer av format. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"