for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg har lest om integrasjon via filutveksling, men jeg sliter med å finne ut hvordan jeg skal lage til ordrer i excel for å importere i global.
Har kunder jeg får fakturagrunnlag fra i excel, så jeg tenker at må være mye raskere at jeg "bearbeider" excel-filen slik at jeg kan importere når det er over en viss mengde.
Noen som har en fin oppskrift på dette? Evt. en link som forklarer det enkelt og godt.
Hei, Svein Erik!
Formatbeskrivelser ligger under Nedlastinger, seksjon på høyre side "Andre nyttige nedlastinger" og dokument "Formatbeskrivelser for import/eksport av filer til/fra Visma Global).
Direkte link: http://community.visma.com/Global/Visma%20Software/Produkter/Visma%20Global/Formatbeskrivelser,%20import%20eksport.pdf
Mvh, Maria
Hei, hvor finner jeg beskrivelsene for import- og eksportfiler for Visma Global?
Hei,
dette finner du under Hjelp (F1) -> Rutinebeskrivelser -> Integrasjon med andre systemer -> Integrasjoner via filutveksling.
Der står de ulike standard import-formater beskrevet samt eksempel på hvordan en .csv fil skal være.
Om disse formatene ikke dekker det behov som behøves, kan man også sette opp ordreimport via Edi-sentralen i Visma Global. Den hånterer da standard visma xml-format.
For andre format kan man også ta hjelp av partner for å få lagd en egen importløsning som kan håntere egentlig alle ulike typer av format.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.