Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Pålogging Global via SDK

av Anonymous

Hej.

Prøver logga in på Visma Global via SDK men fastnar på denne:

 

C# code...
compRG_SRV = new GlobalServerComponent();
int iRetVal = compRG_SRV.bcLogon("Our Company", "", "", "Code.....");


“Application failed logging on the Server with the Error Code: 36”

Licens fil ligger i SYS katalog, både på server og dev miljø,  men er det muligen så att VG bruker nån slags online licensering som gør att den filen ikke er aktuell?

 

/taisto

12 SVAR 12

av Stian Alexander Lie

start\kjør\comexp.msc /32

 

 

datamaskiner, min datamadkin, dcom-konfigurasjon, visma global, egenskaper, plassering. 

 

hvis du kjører mot server så skal "kjør programmet på følgende datamaskin" være krysset av (og det eneste krysset) og riktig servernavn, eller IP stå i feltet under. 

 

Viktig at rg_srv ikke kjører når dette gjøres. Ellers kan instillinger bli satt tilbake igjen. 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hej och tack før svar,

men har redan gjort dette...

 

Får kontakt med server men den svarer med:

 

“Application failed logging on the Server with the Error Code: 36”

CAO_LIC_NOT_FOUND

The licence-file RGFirm.slf is not located in the \SYS folder in the program-area. Each application has their own name of this file.

 

Så kan det vara så att VG bruker nån form av online licens og att den filen som ligger på server er utdatert ?

 

/taisto

 

Så jag lurer på om VG ikke bruker den filen. 

 

 

av Stian Alexander Lie

bare kontrollspørsmål så man ikke tenker for avansert. Klienten virker lokalt ikke sant. Du kan starte opp lønn og komme inn i det via GUI?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, kan starta klient på en 2016 srv, det er der jag utvikkler.

Utvikkler mot en kopi av base på prod server.

 

/t

av Stian Alexander Lie

da må jeg melde pass uten å fjernstyre osv. 

 

men det er /32 du har sjekket og ikke bare dcom. kode bruker /32 mens gui bruker standard dcom (dcomcnfg eller comexp.msc)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

da har vi kommit ett steg vidare, problemet låg på brukeren på servern

 men da har vi neste issue...

testar med sample kode fra doc

 

 iRetVal = compCustomer.bcEstablishData(); //virker som den skall

 

iRetVal = compCustomer.bcBindData(); //returnerer -1, og finner ikke nånting i doc om orsak, har du tips ?

 

mvh

taisto

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Anonymous  skrev:

da har vi kommit ett steg vidare, problemet låg på brukeren på servern

 men da har vi neste issue...

testar med sample kode fra doc

 

 iRetVal = compCustomer.bcEstablishData(); //virker som den skall

 

iRetVal = compCustomer.bcBindData(); //returnerer -1, og finner ikke nånting i doc om orsak, har du tips ?

 

mvh

taisto

 


Hei, jeg sliter med samme, hva var problemet med brukeren på server?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hej. Har løst det genom att ha clienten på en server med Global installert. Da kan jag snakke med produksjons miljøet via DCOM. Tror att licensen må ligga på maskinen som bruker VAF. 

 

/t

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ah, ja det fungerer ja, men vil gjerne kjøre applikasjonen på en annen maskin enn serveren.

Det må jo være muligheter for det også 🙂

av Stian Alexander Lie

Avhenger av hva slags kode som lages. Addons fungerer kun på server, dette da det er rg_srv som håndterer dette og må ligge i global.bad fila. 

 

Når det gjelder annen kode, slik som workere osv så fungerer det fra klient. Men det må være satt opp rett. Som oftest er 32bits dcom feil enten på server eller klient. Anbefaler å ta kontakt med forhandler så kan de hjelpe med oppsettet

 

mvh

 

Stian

av Stian Alexander Lie

har du kopiert vafsdk v11 kodeeksempelet så er det en logisk feil i koden. Les igjennom den så ser du den. husker ikke hva det er, men en logisk feil på return values eller noe. 

 

ser du det ikke ved første øyekast så sammenlign med vb versjonen som jeg mener er riktig. 

 

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

ok, fant den ....

 

endres till: if (iRetVal != -1) { handle some error}

virker nu 🙂

 

Tack for hjelp.

 

/taisto

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"