Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Skattemelding mva 2017 feiler

av Anonymous

Vi har månedlige terminer, og som en del av rutinen rundt månedsavslutning sendes mva-meldingen. Dette er første gang vi sender i 2017, og jeg får en feilmelding i autoreport som sier Value of Foretaksnummer is not valid. Så da har jeg to spørsmåø:

 

1. Hvor/hva må jeg rette opp for å få rett i foretaksnummer?

2. Hvordan får jeg endret en rapport som ligger i autoreport, siden den ikke ble sendt til altinn?

 

Håper noen har noen smarte tips jeg har oversett.

15 SVAR 15
Sølvi Hansen
CONTRIBUTOR *

av Sølvi Hansen

Fikk du ikke trøbbel med korrekt informasjon på utgående faktura da?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Sølvi,

 

Jeg fjernet bokstavene eller mellomrom eller noe? Jeg husker ikke helt, men jeg gikk på firmainnstillinger og skrev det inn på nytt.

Sølvi Hansen
CONTRIBUTOR *

av Sølvi Hansen

Christine, hvordan fikset du problemet med foretaksnummeret?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen

Fikk tilbakemelding fra Amesto nå at vi må legge inn skattemeldingen manuelt i Altinn for 1 termin.  Vi hadde ikke Auto report og må bestille dette hos Amesto før vi kan få sendt inn skattemeldingen direkte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg har vært inne i Altinn og laget et nytt passord der på datasystem under: avanserte instill,  profil.., datasystem og i visma Global under verktøy-firmainst.-fane 11. Alt er ok der.

Men jeg får fortsatt ikke sendt inn skattemeldingen for 1. termin. Får feilmelding: ukjent feil - oppkobling feilet.

Noen som vet hva jeg kan gjøre. Har aldri hatt problemer med å få sendt inn mva oppgaven før.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ynge,

 

Det valget fikk ikke jeg heller, men da jeg fikk daglig leder til å logge seg inn så han datasystemer så han fikk laget et nytt passord til meg der.

Yngve Kristiansen2
CONTRIBUTOR **

av Yngve Kristiansen2

Hei

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å sende inn mva skattemelding for 1. termin 2017. "Ukjent feil. Oppkobling feilet."

Jeg har testet kommunikasjonen under Verktøy - Firmainnstillinger - Fane 11. Den er OK. AutoReport er aktivert, og jeg får ingen feilmelding når jeg tester kommunikasjonen i Altinn. Hva kan da være feil???

I "bruksanvisningen" for AutoReport står det at man skal logge seg inn i Altinn, og deretter gå til "Avanserte instillinger" under "Profil, roller og rettigheter", og velge "Datasystem". Det valget finnes ikke i Altinn... Kun innloggingsinformasjon med brukernavn, passord og mobiltelefon. Som nevnt over så får jeg ingen feilmelding på oppsettet der.

Det kan se ut som om mva-oppgaven må leveres manuelt i Altinn...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nå har jeg et nytt problem, februar-oppgaven min kommer også på januar. Heldigvis logger jeg inn i altinn og signerer, for da får jeg endret det.

 

Neste gang jeg skal levere kommer mars også på januar da?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Du kan ikke ha annet enn rene tall i feltet for kontonummer i Global. Ingen mellomrom eller punktum.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Jeg prøver å sende inn Skattemelding for 1 termin, men får følgende feilmelding:

 

Error : Du har registrert et ugyldig kontonummer Error path: /melding/skattepliktig/kontonummer

 

Denne har jeg aldri fått før. Hvor endrer Jeg?

Håvard Hermansen
CONTRIBUTOR **

av Håvard Hermansen

Hei,

Vi får følgende feilmelding fra AutoReport når vi forsøker å sende/signere mva-meldinger for våre klienter fra AutoReport til Altinn:

 

We are sorry, but we could not deliver your report to Altinn service.

Report was rejected by government. Altinn error: The end user system used does not support signing of forms. Please update settings in systemadministration page in portal

Er det andre som også får denne meldingen?

Noen som har forslag til løsning?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Nå må man benytte Autoreport for innsending av skattemelding.

Du kan lese mer om dette her:

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-global/Artikler/Viktig-informasjon-til-alle-Visma-Business-kunder/

Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Hei,

Jeg prøver å sende inn skattemelding for 1 termin 2017. Jeg har testet kommunikasjonen med alt inn via verktøy og fane 11. Får tilbakemelding om at kommunikasjonen er ok.

Når jeg så skal sende inn skattemeldingen får jeg opp feilmelding. Den lyder slik " Ukjent feil, oppkopling feilet." Har sendt inn merverdioppgaven i flere år uten feilmelding. Er det andre ting i oppsettet som må endres?

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Siden vi har månedlige terminer forsøkte jeg jo ikke å levere i en termin slikt det innlegget nevner. Skatteetaten har også sendt meg skjemaet i altinn, det gjorde de 1.februar, men jeg vil jo ikke fylle ut skjema manuelt når jeg ikke behøver.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Vi har fått informasjon fra skatteetaten vedr. dette idag. 

Ta en titt på denne tråden:

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-global/Artikler/Viktig-informasjon-fra-skatt...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"