Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Søk på kunder

av Anonymous

Vi trenger å rydde litt i kundereskontroen og i da skulle jeg gjerne hatt en liste/oversikt over hvilke kunder som ikke har kjøpt noe på flere år - f.eks siden 2010.

Kan jeg på en måte søke meg frem til disse i Global?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for alle som har svart, nå er sjansen for at vi får ryddet litt veldig god 🙂 mvh Line

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Mitt forslag; Gå inn på Grunndata | vedlikehold registre, finn kunde, skrift til tabell. Ta opp utvalg med "trakten" øverst til venstre i tabellen. Pass på at huken "vis alle felter" er på. Gå nederst på fanen "alle felt" og finn statistikk. Under plussen på statistikk finner du "Ordre år". Dobbelklikk på denne og skriv i feltet for verdi >2009. Trykk ok. Nå returnerer Visma Global alle kunder som har fått noe fakturert i årene 2010 og frem til i dag. Dett er kundene du ikke vil slette. Du kan feks merke dem, høyreklikke og sette en farge på (feks gul). Etterpå kan du gjøre et utvalg som skal vise alle kunder som ikke er gule, det er da utvalget som du vil slette. Men du vil ikke klare å slette kunder som har bevegelse uten å bruke funksjonen for sammenslåing av poster. Men da har du hvert fall grunnlaget ditt for å skille på hvilke kunder som er aktuelle og ikke, kanskje det er nok? En forklaring av "sammenslåing av poster" får evt skje i en annen tråd... (Står beskrevet i hjelpen, men er i grunnen litt konsulentmat). 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du kan lage din egen salgsstatistikk mange år tilbake om du går på statis-ticker. Den har alltid ligget hos meg i menyen til høyre, men jeg tror den finnes under rapportering. Så velger du rapporttype salg, og setter opp "innhold i rapportkolonner" så mange år tilbake som du vil. (og hvis du ikke har det liggende, så lager du en)  Denne tabellen kan du kopiere til excel og summere og sortere akkurat som du vil. Lykke til!

Mona Nordevall
CONTRIBUTOR *

av Mona Nordevall

Dette har jeg prøvd å finne ut av også. Men denne oppskriften er ufullstendig. Sikker på at den er i Global og ikke i Business? Jeg har ingen "vinduer" som heter kunder og deretter lister...

 

av Jon Sørensen

Du kan kjøre ut Omsetningsstatistikk fra menyen kunder - lister.  Sammenlign mot året før.

Denne kan kjøres for 2014 med sammenligning mot 2013 og deretter for 2012 med sammenligning mot 2011.

Husk å velge fra periode 1-12 og sett hake for kunder uten omsetning.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"