Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tellelister

av Anonymous

Hei, er det noen som kan komme med råd om hvordan jeg kan skrive ut telleliste på et under lager, da vi ha egne lager i alle service biler. Jeg får listen bare blank ut. Gode råd mottas med takk:) 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har et hovedlager som inneholder totalen for alle lager, inkludert bilene.

feks har vi 10 stk på lager, men disponibelt 6 stk. Det kan bety at vi har 2 stk i ordre og 2 stk i bil nr 4. Vi skal da ha 4 stk i hylla på hovedlager i butikk.  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg er usikker på hva du mener med under-lager. Når jeg går på varelager - vedlikehold - lager får jeg opp alle lager vi har (vi har bare biler som lager). 

Ting man kun gjør en gang i året har en tendens til å gå i glemmeboken. Jeg gjorde meg noen notater under varetellingen i januar i år (altså før revisjon av 2015). Der skrev jeg følgende notater til meg selv:

Prosedyre ved varetelling:

- Skriv ut beholdningsverdi (varelager – utlisting – beholdningsverdi)

- Varelager – varetelling – klargjør for telling

- Skriv ut opptellingslister lager. Hvis noen har veldig korte lister med lite varer kan man gi de en liste fra et annet lager som er lengre.

- Når man får listen tilbake: registrering – skriv inn alle el.nr og antall. Trykk overfør telling når man er helt ferdig, eller underveis.

- Estimer antall for festematriell

- Når man har punchet alle trykker man oppdater lagertelling

 

- Ordre – handyman – varelager  - overfør lageret og ha hake for lagerbeholdning

---------------

Montørene synes det er veldig tungvint å føre det på HM, så vi har valgt å ha en person som taster inn alle lagerene fra pc. 

Jeg hadde også notert meg noen erfaringer, kan godt dele de også, men ikke sikkert det passer deres bedrift:

----------------

-         NOTAT:

Tellelister hentes rett før man skal telle og leveres tilbake senest 24 t etter at de er telt, slik at man får de inn før man tar ut varer på lager som skaper krøll

-          På tellelistene skal man ikke skrive noe på linjer hvor man ikke har varer. Ikke 0, strek eller noe som helst. Kun antall på de varene man faktisk har noe.

-          Lag en egen forside med navn, reg.nr, lagernummer, dato for utsignering av liste og dato for innlevert. (se vedlegg)

-          Varer med elnr man ikke har på listen skrives opp med 2-3-2 og antall

-          MÅ ha elnummer! Bare tekst holder ikke.

 

-          Ikke ta ut varer siste 4 arbeidsdager før varetelling, ikke godkjenne evt uttak i VDC før varene er talt opp og overført til HM. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"