Mine områder
Hjelp

Tilpassede skjermbilder i versjon 16.x av Global

av Jørn Emil Fjeldvik

Vi opplever at skjermbilder som har tilpasninger, feks at man har lagt til et felt i hodet i ordreregistrering ikke fungerer i versjon 16. Noen som har tilsvarende erfaring nå? Vi har løst det ved å ta bort det tilpassede bildet og kjøre std skjermbilde. Er det noen som har noen andre tips?

13 SVAR 13
Stig Drangsholt
PARTNER

av Stig Drangsholt

Samme problemet her, håper det er fikset i 17.10

Pål Dalløkken1
CONTRIBUTOR **

av Pål Dalløkken1

Fikk du løst problemet? Vi sliter fortsatt med Combo-boksene.

av Jørn Emil Fjeldvik

Fikk et innspill fra en kollega her - som ihvertfall kan være noe å forsøke på ordrebildet: 

JrnEmilFjeldvik_0-1641471052912.png

 

 

Pål Dalløkken1
CONTRIBUTOR **

Hei! Vanlige tekstfelter fungerer som det skal, men jeg sliter med verdiene i Combolist-felter. Feltene her ser ut som de ikke har en verdi, men klikker en inn i feltet eller klikker på knappen for å vise lista så blir registrert verdi synlig..

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Har du på vis knyttet felt i komiboksfeltet?

 

Og har tabellen som fremmednøkkelen et felt som er hakket av for standard søkefelt (eller noe sånt) i skjermbildet for datamodell? 

Pål Dalløkken1
CONTRIBUTOR **

av Pål Dalløkken1

PlDallkken1_0-1641543386647.png

Har satt feltet som skal vises i listen som standard søkefelt, og koblet dette til feltet.

 

Pål Dalløkken1
CONTRIBUTOR **

av Pål Dalløkken1

Hei! Vi har samme problem som deg. Vår partner har funnet ut at feilen har blitt innført mellom versjon 14 og 16. Vi oppgraderte fra 13 til 16.

av Jørn Emil Fjeldvik

Innkjøpsbildet: der hadde vi lagt til 2 felt i hodet, epost og tlf nr. Der hang oppdatering av innkjøpet i ca 80 % av gangene, og rutinen ble ikke ordentlig utført.

Ordrebildet: hente opp en eksisterende ordre ble sånn at man slår inn ordrenr og så hentes ordren ikke 'helt', man må trykke seg igjennom feltene - så kommer den opp

Bilagsregistrering: der kom ikke de nye kolonnene for saft-koder frem - og det er jo ikke så rart egentlig, så at man må droppe det egendefinerte i det tilfellet er helt normalt, men viktig å være obs så man ikke feilsøker seg helt ihjel.

Dette er på 3 ulike kunder.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Hm, vi har tilpasninger i både ordrebildet (prosjekt, kundens. best.nr, leveringsadresse m.m.) og innkjøp (diverse felter) uten å ha opplevd noe som ligner på det der. Bilagsregistrering har vi ingen tilpasninger i tror jeg.

 

Har kjørt 16.01.0 i "produksjon"/server siden tidlig november.

Har 16.01.3 på min (test)maskin uten å merke noe sånt der heller når jeg forsøker.

av Jørn Emil Fjeldvik

Okei, takk igjen. Tyder på at vi har vært litt ekstra uheldige her...

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Dere har kjørt programmet som skal kjøres ifbm oppgradering til 16.x for retting av skjermbilder? Se versjonsbrevet.

 

På vår installasjon har vi ganske mye tilpasninger av skjermbilder og ikke opplevd noe problemer med dem på 16.0x.

av Jørn Emil Fjeldvik

Hei - takk for innspill. Ja, rutinen som ligger i Tools katalogen er kjørt. Jeg har nå 3 tilfeller på 3 ulike installasjoner der dette er et problem. 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Da får jeg bare være glad for at vi slapp det problemet hos oss 😃

 

Hvordan utarter problemet seg?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"