for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg har fått en tilleggspostering av revisor som jeg ikke klarer å gjennomføre. Konto er 1215 - Andre forskudd/fordringer. Visma Global gir meg meldingen "Ugyldig kontonummer".
Det er et gammelt gjenstående beløp på kontoen som ble overført fra gammelt økonomi system til Global når vi skiftet i 2016. Føringen/posteringen er fra 2012.
Det er IKKE huket av for utgått/sperret på konto 1215. Jeg har også opphevet sperret periode tilbake til 2011 uten hell.
Finnes det noe systemoppsett eller lignende som kan "åpne" kontoen?
På forhånd takk,
Trond
Løst! Gå til løsning.
sjekk moms oppsett, kontoavgrensinger og sjekk i logg filen til server. Mest sannsynlig får du ikke ført fordi den ligger innenfor en systemkonto som du ikke kan føre direkte på.
Hei!
Eg er ute for det same på revisorposteringer - på konti som var brukt i fjor. I mott høve gjeld dette konto 2401 som hjå oss heiter korrigering leverandører. Denne er uendra frå i fjor, men får feilmelding i år.
Jeg opprettet en ny konto utenfor kontospesifikasjoner "intervaller for kontogrupper reskontro". Da gikk det og revisor aksepterte. Ikke den peneste løsningen, men....
Trond
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.