Mine områder
Hjelp
Frank Lieng
CONTRIBUTOR *

A-Melding

av Frank Lieng

Hei

Tok i bruk Visma lønn fra 2015.

Savner oversikt over innsendte A meldinger pr klient. Det hadde jo vært fint om dette kunne vært med på standar nøkkeltallsoversikt.

Frank Lieng

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Litt sent nå kanskje, men kan det være en løsning å sende kjøring nr. 1 og 2 sammen som en erstatningsmelding for den første du kjørte?

Kjellaug Skrondal
CONTRIBUTOR **

av Kjellaug Skrondal

Det er ingen enkel løsning på dette. Altinn godtar ikke minusrapportering. Det er heller ikke mulig å korrigere manuelt i Altinn. Skatteetaten henviser til systemleverandør.

Reversere lønnskjøringene, og lage ny lønnskjøringer og sende erstatningsoppgave. ---Skal ihvertfall forsøke.

 

Kjellaug Skrondal
CONTRIBUTOR **

av Kjellaug Skrondal

SKal kun rapportere negativ skatt på 1 person. Har rapportert lønnskjøring i periode 1/15 og prøver nå å rapportere inn korreksjon (- kr 500) med lønnskjøring 2 i samme periode.

av Gunnar Glendrange

Korreksjonskjøring ... hvor du på en 1 person har negativ skatt?   Som du prøver å rapportere inn på en periode hvor du tidligere har rapportert inn høyere forskuddstrekk på samme ansatt?

 

Kjellaug Skrondal
CONTRIBUTOR **

av Kjellaug Skrondal

Har ny lønnskjøring med korrigering av skatt lønnsart 500 og beløpet med negativt fortegn pga feil skattetrekk.

Ved eksport/Amelding kommer feilmelding:
"Du har ingen transaksjoner med Inntektstype på valgt kjøring. Har du ingen transaksjoner som skal innrapporteres skal du sende ‘Kun Ansattopplysninger’. Mangler du inntektstype på godkjente transaksjoner må du rette opp dette i godkjent lønn før du sender a-melding."

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få lønnsrapporteringen inn. Hvordan kan jeg rette opp i godkjent lønn?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kanskje i stedet for oversikt over innsendte terminoppgaver?  Når 2014-terminene ikke vises lenger, trenger vi jo ikke den oversikten, eller?

Elisabeth Roschberg

 

 

av Gunnar Glendrange

Skjønner ønsket, vi får håpe vi får det med i versjon 10.0

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"