Mine områder
Hjelp
Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

A-melding tilbakemelding: status må kontrolleres

av Sandra Rian

Jeg har fått en tilbakemelding på statusen står det at den må kontrolleres.

Det står:

Innrapporter sum lønn og godtgjørelse for arbeidsgiveravgift er 193.xxx kr. Sum av avgiftspliktige ytelser innrapportert på inntektsmottakere e 0.0. Differansen er 193.xxx. Sjekk avviket og dersom dfferansen er riktig trenger du ikke gjøre noe.

 

 

Noen som vet hva dette betyr? Skal den bare stå? er den da godkjent?

Det står ingen røde kryss, kun blåe i.

4 SVAR 4
Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

av Sandra Rian

Jeg hadde ikke lagt inn org.nummeret under arbeidssteder. Da jeg hadde lagt det inn der, var feilmeldingen borte, og sum lønn, aga og forskuddstrekk var riktig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Sandra og Ørnulf

Jeg sliter også med samme feilmelding som Sandra og skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å endre opp i dette. Jeg har fulgt tipset til Ørnulft om å kjøre rapporten "oppdatere inntektskombinasjoner A-melding" uten at dette har fungert. (Takk for tipset uansett :-))

Er det andre som har vært borte i dette og klart å ordne opp?

 

 

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset
Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Feilmeldingen tyder på at det ikke er innrapportert noen transaksjoner/ansatte.

Kontroller at riktige koder er satt på lønnsarter og kjør rapporten: "Andre rapporter/Oppdatere inntektskombinasjoner A-melding" for å oppdatere registrene. Forsøk å sende inn meldingen på nytt.

 

Jeg har en differanse på innberetningen som tyder på at ansatte med timeantall pr uke som er under 4 timer ikke blir med i rapporteringen, men jeg har ikke fått verifisert dette enda. Men det kan være at dette kan være årsaken til deg også.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"