Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ansatt med to yrkesnummer

av Anonymous

En ansatt fikk nytt yrkesnummer fra januar 2016. Det ble rettet opp i Visma Lønn, men ikke sendt umiddelbart da tanken var at endringen skulle følge med lønnsmelding i midten av januar. Men i mellomtiden måtte jeg sende en endring på lønnsfil fra 2015, og da begynte rotet. Den nevnte ansatte ble antageligvis satt til gammel yrkesnr., og på samme tid hadde fått et nytt yrkesnummer. Slik at i A-registeret står han oppført med to uavsluttede forhold. Det sies at det må rettes opp fra Visma Lønn, men kan noen hjelpe meg med det? I mitt system står bare nytt yrkesnr.

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Foreslår å hente inn A07 på januar eller februar (kun ên måned om gangen) slik at du får sett hvilke(t) arbeidsforhold den ansatte ligger inn med.

Ifm. endring av yrkeskoden kan det virke som at ansattdatoen også ble endret slik at det ble opprettet et uønsket nytt arbeidsforhold.

For å fjerne det ekstra arbeidsforholdet:
1) finn uønsket arbeidsforholdsID-en som viser ansattnr, ansattdato og arbeidssted
2)  legg inn denne ansattdatoen/arbeidsstedet på den ansatte og sørg for at historikken samsvarer
3)  Nå som vi har simulert det gamle arbeidsforholdet kan man sette den ansatte som sluttet inkl. sluttdato og se til at historikken samsvarer. Og send inn ansattopplysninger.
4) Hent inn A07 og se til at den ansatte kun ligger inne med et aktivt arbeidsforhold. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"