Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ansatt sluttet i 2014, men er med i A-melding uten sluttdato

av Anonymous

Hei

Jeg har en ansatt som ligger med status sluttet og sluttdato 13/9-14. Sluttoppgjør ble kjørt i fjor, så han har ikke vært med på lønnskjøring i 2015.

Men nå ser jeg at han ligger på A-meldingen, og er registerert i AA-registerert. Da med ansatt dato 13/9-14 (altså det som egentlig er sluttdatoen).

Jeg har snakket med Nav, men de sier at de ikke kan gjøre noe. 

Noen som har vært borti dette, og har funnet en løsning på hvordan få han ut av systemet?

 

Han er ikke med når jeg sender inn etter skattekort, skattekort for 2015 er ikke oppdatert. Så da klarer systemet å annse han som sluttet.

 

Mvh

Karin Bergan

 

4 SVAR 4

av Gunnar Glendrange

Visma Lønn rapporterer ikke personer som har sluttet for mer enn 6 måneder siden.

Skal du få rapportert person sluttet i september 2014, kan du følgelig ikke sende inn data for senere enn mars 2015.

Når kun ansattopplysninger sendes, er forsåvidt angitt "periode" underordnet ... angir du periode 03 vil det altså gå bra.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, kan jeg få en liten veiledningen om hvordan jeg kan sende A- melding når det gjelder bare ansattopplysningen ( opphørsdato ). Den ansatte sluttet hos oss i september i fjor. Hos oss på Visma lønn historikk står sluttedato, ser alt er i orden ut, men NAV sier at den ansatte er fremdeles aktiv. Hvordan kan jeg sende A-melding på nytt når det gjelder kun ansattopplysninger ? Hva kan jeg skrive inn på Utskrifstparametre -rapporteringsperiode - rapporteringsår- raporteringsmåned på Visma Lønn ? Tusen tusen takk for hjelpen 🙂

av Gunnar Glendrange

Så bra du fant ut av det:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg fikk han ut av systemet nå.

Lå med to linjer på Historikk - hovedarbeidsgiver. Den ene linjen var riktig, mens den andre lå med sluttdato som 'fra dato'. Da jeg fjernet den linjen som var feil og sendte a-melding på nytt ble han meldt ut av AA-registeret.

Jeg bruker skjema A06 i Altinn for å se hvilke ansatte som er innrapportert. Når man velger 'fra mnd' samme som 'til mnd', får man opp valget "Innrapportert status arbeidsforhold denne måneden". Velger man for to måneder (termin) får man kun "Oppsummering av innrapportert arbeidsgiveravgift, forskuddstrekk og inntekt"

🙂

Karin 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"