Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ansatt som har sluttet i juni, men ikke fått penger før nå.

av Anonymous

Hei,

har en ansatt som har sluttet i juni, men ikke har fått lønn før nå, fordi arb.giver har glømt å ta med 7,5 timer.

Hvordan fører man lønna, når som sluttdato er i juni og lønn i august?

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, spør og svarer selv.. sånn blir det noen ganger når man jobber alene.. Fikk det til! 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har en ansatt som har sluttet og begynt igjen. Men, får ikke hentet skattekort på han. Har det noe med statusen og gjøre? (Han har nå timer fra august 2015 - mai 2016 (hjelper til litt på div. prosjekt, men har "eg. sluttet"..  Mulig han skal ha lønn en gang til før jul. Og en gang eller to neste år de neste årene også.. selv om han eg har sluttet..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Supert! Og nå har jeg brukt registreringskjema excel og overført bonusutbetaling, som vi lærte på kurs i går, takk! 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Det er ikke nødvendig å melde den ansatte som aktiv igjen. La den ansatte stå som sluttet. Registrer lønn på vanlig måte og send A-melding. Da vil det blir rapportert på A-meldingen.

Mvh Anniken

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! Hvordan blir dette i forhold til a-meldingen? Jeg ser på "ansatte som har sluttet og begynt igjen.. tipset". Tenkte å prøve det, men de her har jo ikke begynt igjen, skal bare få utbetalt bonus fra tidligere i år, så jeg vil jo ikke eg ha de inn igjen..

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Du kan utbetale hva som helst til en ansatt som arbeidsstatus "Sluttet".
Du får kun et varsel som sier at den ansatte har sluttet, trykk videre "Ok" så får du ført lønn.

Mvh Sandra. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Takk for svar. Men her gjelder det ikke feriepenger, her gjelder det vanlig lønn, og jeg får ikke legge inn lønna, når den ansatt har arbeidsstatus "sluttet". Linja forsvant og jeg får opp vinduet med at det ikke kan kjøres lønn pga status sluttet.

 

Godkjent løsning
Sandra Iselin Olsen
VISMA

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Du kan fint lønne ut en ansatt som har arbeidsstatus "Sluttet".
Vi har skrevet litt om det her nederst i artikkelen, i forhold til utbetaling av feriepenger til ansatte som er sluttet.

Mvh Sandra. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"