Mine områder
Hjelp
Dagny Askevold
CONTRIBUTOR ***

Avg.pl.betalt pensjonspremie fra arb.giver til min selvangivelse?!

av Dagny Askevold

Hei! Jeg har sett på "Mine inntekter og arbeidsforhold" i Altinn. Der fremkommer Premie til pensjonsordninger med melding om at det vil bli ført i pkt 3.2.12 i min selvangivelse. Det blir jo feil!

Premien er ført i Visma Lønn lønnsart 230 AFP/Koll pensjonsfors. arb.giv.andel på mitt ansattnummer for å få registrert avgiftsgrunnlaget. Føringen fremkommer ikke på lønnsslippen, men blir med til mitt fødselsnummer hos skatteetaten. Hva må gjøres for at det skal styres riktig? Noen som gjør dette annerledes?

2 SVAR 2
Dagny Askevold
CONTRIBUTOR ***

av Dagny Askevold

Takk for raskt svar! Jeg korrigerer selv. Fører tilbake med - og fører på nytt uten A-meldingsnr.

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

OTP skal ikke innberettes på ansatt, kun føres på ansatt. Det kan du lese mer om her, samt at det er et bilde av hvordan lønnsarten skal se ut. 

Merk at det ikke skal være noe A-meldingsnr på lønnsarten, eller A-meldingsnr på transaksjonen. Det er det som utgjør at det blir innberettet på ansatt.

Hvis du ikke klarer å løse problemstillingen din, ta kontakt med deres forhandler eller Visma Support.

Mvh Sandra. 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"