Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

FNO standard

av Anonymous

Jeg har en kunde som vi skal begynne med lønnsintegrasjon mot Gjensidige, OTP. Har sendt noen testfiler, men får problemer ved deltidsansatte. Under ansattopplysninger har jeg lagt inn stillingsprosent (80%) og årslønn som 100%. 

Gjensidige vil ha 100% lønn med i lønnsfilen, men det kommer bare med 80%. Hvordan skal jeg få lagt inn slik at det er 100% lønn som bli innrapportert på deltidsansatte? 

Jeg har lagt inn stillingsbrøk, 80% evnt 60% og årslønn 100%, men det er 80% lønn som blir innrapportert.

I oppsettet jeg fikk fra Gjensidige sto det jeg skulle bruke «FNO Bransjestandard» ved innsending. På de kundene dere eksporterer til Gjensidige, brukes dette skjemaet eller den det står Gjensidige på? Ser at det kommer litt forskjellige tall…

Gjensidige vil har tilsendt FNO standard men her kommer redusert årslønn iht stillingsprosent . På Gjensidige sitt grunnlag kommer 100% lønn. Hvordan skal jeg få 100 % lønn i FNO sitt oppsett?
1 SVAR 1
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Ihht FNOs bransjestandard skal årslønn legges ut hensyntatt stillingsprosent. 

Ingen måte å endre det på, da er det ikke FNOs bransjestandard man ønsker. 

Utover det er regnestykket enkelt 🙂   kr 500.000 i full stilling, 60% = 300.000 faktisk lønn ... og omvendt:)

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"