for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Lønnsart 6510 er lagt inn som standard med fagforeningstrekk. Likevel opplevde jeg i år at det ikke ble trukket kontingent ved beregningen. Noen andre som har opplevd det samme? Noen som har en løsning på det?
God ide. Tusen takk. Da gjør jeg også det :).
Hei! Jeg har gjort den samme tabben. Beregnet da manuelt hva som skulle vært trukket i fagforeningskontingent og la det inn på neste lønn med en lønnsart som jeg kalte "Fagforeningskontingent - beløp". Forskjellen på denne nye lønnsarten i forhold til vanlig fagforeningstrekk er at bilagstypen = trekk og behandlingsregel = beløp. Ellers er lønnsartene like.
Da har jeg neste problem. Må få beregnet denne fagforeningskontingenten i ettertid. Må jeg lage en egen lønnsart som fungerer kun som grunnlag for fagforeningskontingent, altså en informasjonsart. Eller ligger det en inne allerede? Har sett etter en ,men finner ingen.
Tusen takk 🙂
Hei,
Huken for fagforeningstrekk på selve lønnsarten vil ikke si at det automatisk vil bli beregnet fagforening. Denne huken betyr kun at denne lønnsarten er med i grunnlaget for fagforening, dersom noan av de ansatte har dette.
I en lønnskjøring med feriepenger må man da huske på og overføre faste transaksjoner på vanlig måte for å få fagforeningstrekkene over.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.