Mine områder
Hjelp
Stig Rune Øyra
CONTRIBUTOR ***

Får melding om at ansatt er delvis permitert (noe som ikke stemmer)

av Stig Rune Øyra

Ved overføring av faste transaksjoner ifm lønnskjøring kommer følgende melding opp:

 

Ansatt 106 Ola Nordmann er delvis permittert/har permisjon. Fast transaksjon for lønnsart 220 Forsikring - skattepliktig hentes likevel inn.

 

Den ansatte er ikke permitert. Har sett gjennom alle felter på den ansatte både 4 og 5 ganger uten å skjønne hvorfor dette kommer opp. Ingen av permisjonsfeltene er fylt ut. Se vedlegg.

Denne personer jobber fast i en 60% stilling. 

Den eneste endringen jeg har gjort på denne personen (som jeg vet om) er å endre timelønnen under faste transaksjoner. Satte sluttdato 31.12.17 på den gamle timelønnen og startdato 01.01.18 på den nye timelønnen.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎16-02-2018 13:49 ( )

Jeg får også dette på en ansatt. Har du funnet noe svar?

Min ansatt har også 1 dg permisjon registret i fraværsregisteret.

Tone Reistad1
CONTRIBUTOR **

av Tone Reistad1

Jeg har oppfatta dette som ei infomelding, og har ikke gjort noe mer med det. Har tenkt at det er info, så det må vurderes om det skal trekkes noe i lønn for permisjon eller ikke. Vi har flest timelønte, så det er ikke noe tema for min del.

Tone Reistad1
CONTRIBUTOR **

av Tone Reistad1

Jeg får også samme melding, men det er på ansatte hvor jeg har registrert f.eks. to timer ulønna permisjon som tannlege osv i fraværsregistreret. Denne meldinga er ny i versjon 12.10, for jeg har registrert fravær på samme måte tidligere, uten at det har kommet melding om det.

MalinGjerde_
CONTRIBUTOR ***

av MalinGjerde_ (Oppdatert ‎15-02-2018 13:25 av MalinGjerde_ )

Jeg vet vi får den meldingen om det er registrert fraværstilfeller i fraværskalenderen i den perioden vi kjører lønn for. Mulig det er slik om det er registrert fridager på han også? 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"