Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feil beregning av feriepengegrunnlag på lønnsart

av Anonymous

Har brukt lønnsart 31-Diverse lønn prosenttrekk gjennom hele året, men det ser ut som det kun er beregnet feriepenger av dette t.o.m. juni 2014. Fra juli er der ikke beregnet feriepenger på denne lønnsarten.

Noen som vet hva dette kan skyldes, og om det evt. kan rettes opp i? Legger ved skjermbilde av lønnsart 31

3 SVAR 3

av Gunnar Glendrange

Ja, da vil problemet oppstå. Du kan sjekke det ved f.eks se på en lønnsart for en kjøring hvor vedkommende fikk lønnsart 31. Ble feriepengegrunnlaget økt korrekt i den perioden?

Lønnsart 299 øker feriepengegrunnlaget, således avsettes feriepenger og arbeidsgiveravgift av det.

Lykke til:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for raskt svar 🙂
Er sikker på at feriepengegrunnlaget er feil, og har funnet beløpene igjen på begge ansatte det gjelder.

Kan dette problemet kanskje oppstå om kryss for FP blir fjernet og lagt til igjen senere på året?
Dette har jeg ikke oversikt over om er gjort....

Om jeg bruker lønnsart 299 - må jeg da beregne aga av feriepenger manuelt?

av Gunnar Glendrange

Det virker veldig rart. Kun "hake" for feriepenger som styrer dette. Mener du feriepengegrunnlaget er feil (jeg ville ha sjekket en gang til, kanskje det skyldes noe annet), må du bare korrigere det (lønnsart 299).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"