Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmeding på fødselsnr

av Anonymous

Jeg skal legge opp en ny ansatt og får beskjed om at det finnes minst en ansatt med det fødselsnummeret. Jeg har kontrollert at nummeret er korrekt, personen ikke ligger der fra før, og har og sjekket at nummeret ikke ligger på en annen ansatt. Er det noen som har vært ut for dette og vet hvordan man får løst det?

3 SVAR 3

av Renate Martensson

Hei,

 

Den ansatte er nok sperret. I Ansattlister, hent frem via "Tabelloppsett" kolonnen "Sperret". I det blå søkefeltet setter du et 1-tall i kolonnen "Sperret", da vil de ansatte som er sperret komme opp. Fjern haken på den ansatte som skal begynne igjen.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk, der fant jeg to stykk, hvorav den ene jeg skulle ha tak i.

Et lite ekstraspørsmål, funksjonen "Sperret", kan jeg bruke den til å skjule gamle ansatte? Dette er et idrettslag med 40 trenere til enhver tid hvor det er store utskiftinger. Så ansattelisten er lang, så det har vært greit å få kortet ned listen min til kun de som er aktive akkurat nå.

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Ja, det er det denne funksjonen kan brukes til. Les mer om det i dette brukertipset https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Skjul-sluttet-ansatt/ta-p/26013

 

Mvh Renate,

Visma HRM support.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"