Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding ved innhenting av skattekort 2014

av Anonymous

Jeg får feil ved innsending av skattekort. Dette er meldingen jeg får:

Error : Har du hentet skattekort for dette året tidligere? : Du kun kun be om skattekort for det valgte inntektsåret utfra vedlagt liste. Benytt meldingsType 1. Error path: /Skjema/@my:Tidligere_Innhentet

Noen som har fått samme melding? Hva betyr dette? Jeg har hentet inn på samme måte siden dag en..

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk! Greit å vite forresten..

av Morten A. Karlsen

Visma ønsker å presisere at dette ikke er styrt fra Visma sin side, men fra Altinn. Ingen fagsystemer kan hente for 2014 etter 15. desember.

Therese Svendsen
CONTRIBUTOR **

av Therese Svendsen

Det er ikke mulig å hente skattekort for 2014 fra Visma lønn lenger. Hvis du må innhente skattekort for 2014 så gjør du det manuelt i altinn, og da får du levert skattekortene i altinn med en gang. Søk opp skjema RF-1307. Disse må du legge inn manuelt i lønnssystemet. Dette var veldig enkelt og greit.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Fant dette:

Henter du skattekort hos Altinn fra og med i dag (15.12.14), gir dette skattekort for 2015.

Du har ingen muligheter for å styre skattekortår i Visma Lønn.

Om du ikke har opprettet 2015, vil Visma Lønn avkreve at du gjør det først.  

Dette betyr i praksis at du for resten av 2014 kjører skatteberegning med de opplysningene du har fra før. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Får også samme melding. Kan hende det har noe å gjøre med at skattekortene for 2015 kom i dag.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"