Mine områder
Hjelp
Irene Jakobsen
CONTRIBUTOR *

Feriepenger og innsending av A-melding

av Irene Jakobsen

Ref. til Cahtrine Vallestrand sitt innlegg 11. juni 2015.

 

Gjelder dette kun lønnsart 285/6502 som må rettes til tabelltrekk, eller gjelder dette alle lønnsarter vedr. feriepenger?

Skal dette gjøres før vi kjører ferielønna eller etter at lønna er godkjent?

Syntes svaret var tvetydig og vi vil gjerne ha en klargjøring før vi starter lønnskjøringa.

5 SVAR 5

av Gunnar Glendrange

Det vil det gjøre, skjer vel normalt hos deg også vil jeg tro.

Kan det være at A-meldingsnr er angitt etter at transaksjonen ble registrert?  Endringer du gjør på lønnsarten får ikke nødvendigvis "tilbakevirkende" kraft, da må evt transaksjoner korrigeres eller registreres på nytt.

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Hei

 

Takk for svar, selv om jeg brukte feil tråd.

 

Lønnsarten 290 er satt opp likt som koblingen du viser til, men alikevel mangler "A-meldingnr" under "Forespørsel/godkjent lønn". Når jeg korrigerer her gikk a-melding gjennom uten feil. Men hvorfor kommer ikke automatisk A-meldingnr når det ligger på lønnsarten?

 

Takk, mvh Roy Bruno

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Tråden ovenfor handler om feilmeldingen "Inntekt inneholder en ugyldig kombinasjon av opplysninger".


Har du avvik i A-meldingen er det nok transaksjonene dine som ramler ut. For at transaksjonene dine skal være med må det ligge A-meldingsnr. Se under "Forespørsel / godkjent lønn" i kolonnen "A-meldingsnr". Lønnsart 290, skal se slik ut.

Mvh Sandra. 

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Hei,

Lønnsart 285 står som tabelltrekk, men lønnsart 290 står som trekkfri. Har prøvd å rette denne til tabelltrekk, og det er huket av for at denne skal inngå i arb.giv.avg grunnlaget, men får forsatt "avvik" på a-melding. Utbetalte feriepenger blir ikke med i grunnlaget for avgiftspliktige ytelser.

 

Hvordan løser man dette, er det noen som har fått godkjent a-melding knyttet til feriepenger? Må vel finnes en løsning på dette? Håper noe kan komme med "løsningen" på dette da jeg ikke finner ut hvordan dette skal gjøres for å få det korrekt.

 

Visma må vel kjenne til dette, og ha en løsning?

 

Godkjent løsning
Sandra Iselin Olsen
VISMA

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Det er kun den lønnsarten i det brukertipset her, som eventuelt må rettes hos de kundene hvor "Forskuddtrekk" opplysningen er feil på lønnsarten. 

Mvh Sandra. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"