Mine områder
Hjelp
MargretheR
CONTRIBUTOR ***

Fri bolig til pendler

av MargretheR

Hei.

Ved innberetning av fri bolig til pendler skal tilleggsopplysningene "antall døgn" og beskrivelsen "norsk eller utenlandsk pendler" oppgis. 

Jeg tror jeg har fått lagt inn antall døgn riktig, men finner ikke noe sted hvor jeg kan oppgi at det er en norsk pendler.

Noen som har noen tips? 🙂 

 

 

Margrethe

7 SVAR 7
Berit Gamst
CONTRIBUTOR *

av Berit Gamst

Hei.   Fikk du svar på dette ? Hvordan fikk du oppgitt at det er norsk pendler. Jeg har samme problemstilling. Jeg får registrert antall døgn, men finner ikke ut hvor jeg skal legge inn tilleggsopplysningene

 

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Hei.

Ja, det styres av feltet A-meldingsnr på lønnsarten.

Hvis du går inn på Grunndata - Lønnsarter - Inntektskombinasjoner får du opp en lang liste med ulike inntektstyper. Hvis du sorterer listen etter nummer, og blar deg ned til nr 2600, vil du videre nedover se alle kodene som har med bolig å gjøre. For min del var det kode 2602 som var riktig.

Gå så inn på lønnsarten, og sørg for at den er knyttet mot det riktige A-meldingsnummeret.

 

Håper dette var til hjelp for deg 🙂 

Lidia Widera-Mundal
CONTRIBUTOR **

av Lidia Widera-Mundal

Hei,

Hvilken lønnsart bruker du til dette? Finner den ikke på standardlisten vår.

 

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Hei.

Jeg opprettet en egen lønnsart for dette, da lønnsarten som ligger inne som standard (253) er satt opp som skattepliktig. Vår ansatt skal ikke skatte for dette, så jeg opprettet derfor 254 uten skattetrekk. Han er norsk pendler og jeg valgte derfor A-meldingsnr. 2602. Hadde han vært utenlandsk pendler måtte jeg valgt kode 2603.

Håper dette hjelper deg 🙂

 

Mvh

Margrethe

Lidia Widera-Mundal
CONTRIBUTOR **

av Lidia Widera-Mundal

Mange takk 🙂

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf (Oppdatert ‎23-11-2021 16:13 av amundsf )

Jasså, så stortinget benytter Visma Lønn og er i ferd med å gå over systemene 🙈😄

 

(Sorry, kan dessverre ikke hjelpe deg. Kunne bare ikke dy meg når pendlerbolig var tema) 

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Haha...😂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"