Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Frikort oppdateres / "bruke grensegjengere"

av Anonymous

Hvordan er dette tenkt å gjøres på klienter med mange ansatte? Man kan jo ikke bare droppe frikortoppdatering på alle som har frikort. Det hender jo at noen endrer sine frikort. Dvs de fordeler beløpet mellom flere arbeidsgivere. Man får jo en melding om at ansatte har endret skattekort men det står ikke noe om hvem. Da må man bestille nye for å få med seg endringen. Jeg har en kunde som har ca 450 ansatte/sesongansatte hvorav ca 400 har frikort! Noen som har tips til hvordan dette kan løses slik at man ikke risikerer at opprinnelig frikortsaldo kommer inn. Da kan man risikere at de ansatte med frikort vil få restskatt. Det blir ikke særlig populært.

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Svar til automatisk tilbakestilling:

Jeg har løst det problemet ved at jeg bare legger inn et ekstra skattetrekk istedet for å endre prosentsatsen. Har ikke funnet noen annen løsning på det!

 

Uma Murugananthan
CONTRIBUTOR *

av Uma Murugananthan

Hvis man ved feil har hentet frikort på en ansatt, hvordan retter vi det opp for vedkommende som blir av den grunn trukket 50% av den nåværende arbeidsgiveren?

Uma Murugananthan
CONTRIBUTOR *

av Uma Murugananthan

Vet noen hvordan man hindrer automatisk tilbakestilling av de som vil bli trukket en høyere prosent enn det de har?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

I versjon 9.5 (medio desember) vil import av skattekort med frikort ta hensyn til tidligere utbetalt lønn. Visma beklager problemet dette medfører for våre kunder.

Uma Murugananthan
CONTRIBUTOR *

av Uma Murugananthan

Dette spørsmålet har jeg prøvd å ta opp flere ganger på flere steder fra dag 1 av elektronisk skattekortoverføring, men ingen skjønte problemet.  Glad at endelig Visma prøver å gjøre noe med det.  Til nå, har jeg gått og rettet opp manuelt for alle mine klienter hver gang ved ny overføring av skattekort.  Men jeg har da ikke 400 ansatte som deg.. 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"