Mine områder
Hjelp
Rune Mathisen
CONTRIBUTOR ***

Inntekt inneholder en ugyldig kombinasjon av opplysninger

av Rune Mathisen

Jeg får feilmeldingen "Inntekt inneholder en ugyldig kombinasjon av opplysninger" på A03 a-melding tilbakemelding på lønn registert med inntektstype fastlønn, a-meldingsnummer 3703 og landkode  for lønn opptjent i utlandet. Hva er grunnen til dette?

Dette gjelder lønn for misjonærer og bistandsarbeidere i ideell organisasjon og er ikke arbeidsgiveravgiftspliktig.

A03 a-melding ga ikke denne feilmeldingen på identisk lønnsregistrering i 2015.

MVH

 

Rune

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja

Rune Mathisen
CONTRIBUTOR ***

av Rune Mathisen

For være presis: Mener du egentlig her at det skal være en huk i kolonnen Spes1 for a-meldingsnummer 3703 under inntektskombinasjoner A-melding (Lønnsarter-Inntektskombinasjoner). Og at det skal være en huk i kolonnen Spesifikasjon 1 i Godkjent lønn, i tillegg til de ovennente spesifikasjoner av lønn opptjent i utlandet.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tilleggsinfofeltet kontinentalsokkel er også obligatorisk.
Ja, 3703 skal fungere på aga/ikke aga:
https://community.visma.com/Global/Visma%20Software/Produkter/Visma%20L%c3%b8nn/Kodespeil%20med%20a-...

Rune Mathisen
CONTRIBUTOR ***

av Rune Mathisen

Takk for svar. Det er tastet inn landkode som er et obligatorisk tilleggsinfo felt. I tillegg får jeg ingen feilmeldinger på kontrollliste inntektskombinasjoner. Det er rett forstått av meg at inntektstype fastlønn, a-meldingsnummer 3703 og landkode kan benyttes på både agapliktig og agafri lønn?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Muligens det etterlyses info i obligatoriske tilleggsinfo felt.
Foreslår å hente kontrollrapport a-melding i VL sin utskriftsmeny for å få lokalisert feilen nærmere. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"