Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Integrasjon med Smartdok

av Anonymous

Hei! Det snakkes visst om at vi skal prøve og bruke Smartdok for å ha kontroll på timer på arbeidsplassene/prosjektene vi bygger på. Er det noen her som bruker det med Visma lønn og har noen tips? Fungerer det bra?

https://www.smartdok.no/

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det fungerer veldig bra. Vi har gjort dette siden 2014.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Visma support ønsker også legge til at Visma Lønn har en meget fleksibel import funksjon. Du finner mer informasjons her:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Import-variable-lonnsdata/ta-p/26001

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

"Link til artikkel" i linken du sendte fungerer ikke. Syns ikke den informasjonen du la ved var veldig informativ heller. Jeg vet at du kan importere variable lønnsdata, men fra smartdok og inn i visma lønn, så fikk jeg ikke til å importere, jeg måtte kopiere informasjonen inn i et visma lønn importark, og etter flere forsøk, så funket det.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når importen feiler så skyldes det at filen som prøves importert ikke har korrekt "oppsett". Dette må eventuelt korrigeres fra Smartdok, eller så kan det lages et importvalg som som passer med Smartdok sin fil. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Vi bruker Smartdok og overfører en fil fra systemet hver lønnskjøring. Jeg synes dette fungerer bra, tidligere måtte jeg punche alle linjer, så nå er jeg egentlig veldig fornøyd 😉 Oppretter bare en csv. fil i Smartdok og bruker 'Importer variable lønnsdata' under Rutiner-->Registrering.

 

Det eneste jeg må gjøre manuelt er å beregne overtiden, dette gjøre ikke Smartdok. Du kan også legge opp slik at filen fra Smartdok kommer i bunt, altså alle like linjer (samme ansatt, samme lønnsart, samme prosjekt) kommer i en linje. Det er difinitivt best for min del.

 

Lykke til, håper du blir fornøyd 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi bruker det, men har ikke fått det til å importere direkte fra smart doc til visma lønn. Fungerer vel helt greit, men er litt for mye manuell jobb med det enn nødvendig. Særlig siden kunde har mye timelønn på prosjekt.

Hei! Dette anbefales.Vi importerer inn timer og kjørebok til Visma lønn. Alle selskaper i Gjermundshaug Gruppen (GG) bruker dette. Hilsen Liv G Thoresen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Henter du ut timer i excel? Hvordan leser du det inn i visma lønn?

Jeg måtte kopiere info over i et importark fra visma lønn for å få det til.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"