for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Vi har oppdaget av det på flere av våre kunder er innmeldt feriepenger i a-melding uten a-meldingsnummer. Feriepengene er dermed ikke inneberettet på disse, mens arbeidsgiveravgiften er korrekt beregnet og innbetalt. Hvordan får vi rettet dette?
Løst! Gå til løsning.
Takk for hjelpen, da funket det. 🙂
Det er ikke mulig å endre "godkjente lønnskjøringer".
Du må inn i menyen "godkjent lønn".
Se vedlagt skjermdump fra VL.
Ja har det på begge årene, ut fra hva jeg kan se. Men får forsatt ikke lagt til kode 3900 i a-meldingsnummer på den godkjente lønnen, selv ikke etter regenerering.
Ligger lønnsarten for feriepenger inne med 3900 på begge de øverste radene, henh. for begge årene 2015 og 2016?
For å få oppdatert godkjent lønn med nye grunndata kan du kjøre prosessen "regenerer akkumulatorer" under menyen administrasjon.
https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Lonnsregistrering---Lonnslipp/Regenerere-akkumulatorer-/
Jeg får besjed om at jeg mangler inntektstype når jeg skal sende inn a-melding. Dette gjelder feriepenger till gode. På lønnsarten ligger a-meldingsnummer 3900, men ser at på den godkjente lønna for utbetaling av feriepenger ligger den uten kode 3900. Jeg prøver da oppskriften over men får ikke lagt til noe i dette feltet på den godkjente kjøringen. Hvordan løser jeg dette for å få a-meldingen riktig?
Det er tre ting som må gjøres;
Først må du få lønnsarten riktig(grunndata-lønnsarter-lønnsarter). Nederst til venstre under lønnsartår må du legge inn korrekt a-meldingsnummer(3900) for at ting blir rett fra nå av.
Så må du gå inn på forespørsel-godkjent lønn. Søk på lønnsår 2015 i det blåe feltet øverst og lønnsarten du bruker for feriepenger(f.eks 290). Under a-meldingsnummer må du her legge inn 3900. Får du ikke opp feltet med a-meldingsnummer, er det bare å høyreklikke på musen og velg tabelloppsett og få fram dette feltet. Har du flere arter med feriepenger, kan du søke opp alle samtidig ved å legge komma mellom lønnsartene.
Har du mange rader som skal endres, kan du masseendre ved å legge inn 3900 på rett felt på første linjen, høyreklikke og velge "sett alle linjene i tabellen til verdien for aktuell linje/kolonne". Velg ja på boksen som kommer opp og alle linjene blir endret. Viktig at du da kun har lønnsart for feriepenger oppe(søkt opp i det blåe feltet øverst).
Til slutt må du sende inn a-melding på nytt(erstatningsmelding) for den aktuelle lønnskjøringen.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.