Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

OTP og A-meldingsnummer

av Anonymous

Når jeg avstemmer A melding avstemming så får jeg en differanse på A-meldingbeløp og Godkjent lønn Grunlag.

Det gjelder OTP hvor det tydeligvis ikke er lagt inn noe Anummer.

Noen som kjenner til dette? Og skal det legges inn Anummer og evt. hvilket nummer da?

Jeg fikk ingen feilmelding fra Atinn men den dukker kun opp på avstemming

 

Takknemlig for svar 🙂

9 SVAR 9

av Gunnar Glendrange

Inntil du får versjon 10.0, som kommer denne måned, får du ikke sendt bare OTP nei.  Du må sende erstatning- eller nullstille tidligere innrapportering i måneden, og sende begge/alle kjøringer samlet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har samme problem nå. det blir ikke flere kjøringer på samme klient. Kun innberetning av OTP som jeg får ikke gjennom. Hva gjør jeg da? mulighet for å gjøre det direkte i Altinn eller må jeg sendte a-melding på papir?

av Gunnar Glendrange

Du får ikke sendt inn kun OTP i VL 9.50 dessverre, så ja - i ditt tilfelle ver det som du må vente til mars.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har ingen lønnskjøring på en kunde i februar, men innbetaling til OTP. Har da prøvd å sende bare innbetalt til OTP, men fikk da feil i Visma pga manglende inntektskombinasjon på denne arten. Må jeg da vente til mars og ta med denne da?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Man legger inn totalbeløpet på en ansatt med l.art for OTP med huk i felt for arb.avg.   Den skal ikke ha A-meldingsnr., men kommer med allikevel med arb.avg.  Dette kan også sjekkes mot innsente data i Altinn for eks. januar mnd.  Bestill rapport A06/A07 fra Altinn og der vil OTP beløpet stå som egen spesifisert post og være kommet med i arb.avg.beregningen.

Anita Martinsen1
CONTRIBUTOR **

av Anita Martinsen1

Hvordan får man innberettet OTP, siden det ikke ligger a-meldingsnummer på denne arten?

Arbeidsgiveravgiften skal jo innberettes og da må det jo inn.

av Gunnar Glendrange

Det er som det skal være!

OTP og kollektiv pensjon er som kjent arbeidsgiveravgiftspliktig, men innberettes ikke pr person.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi opplever det samme. Skal vi anse det som en feil vi må gjøre noe med?

 Grunnen er, har vi funnet ut, at det ikke ligger noen inntekskombinasjon på lønnsarten for OTP.  Men, det har vi forsått at det ikke skal være?

 

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"