Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Permitterte

av Anonymous

Hei Jeg har noen som er permittert 80%. Har lagt inn status permittert og 80% men får da ikke hentet inn faste transaksjoner. De skal ha litt lønn og noen har litt trekk. Hvordan løse dette? noen som vet?

5 SVAR 5

av Gunnar Glendrange

klar tanke om å støtte dette ja i neste versjon (Visma Lønn 11.0 - oktober '16)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har dere fått klarlagt om dere greier å få inn permittering med og uten lønn? Eller få endret den som ligger der slik at det kan hentes inn fastetransaksjoner men få et varsel om at det er permittering og dermed lettere korrigere.

Grete Vang Garberg
CONTRIBUTOR *

av Grete Vang Garberg

Hei, da er mitt spørsmål, blir det gjort noe med dette da? Stor sjanse for at det etterhvert blir flere delvis permiterte. Vanskelig å få lagt inn forskjellige trekk manuelt.

Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Leste litt kjapt, om du bruker arbeidsstatus "permittert" så hentes ikke faste data inn i lønnskjøringen nei. Ideelt sett skulle det vært 2 alternativer også for denne ... med og uten lønn. En variant da er at du bare registrerer lønnen hans i lønnskjøringen.

av Gunnar Glendrange

Hvis du tenker på overføring av faste transaksjoner, utelates det om person har arbeidsstatus "sluttet" eller variant med "permisjon uten lønn". Alternativet "permisjon" er mer til info, da overføres faste data slik at du evt kan redusere beløpet. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"