Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Personnummer

av Anonymous

Hei!

Vi har ansatt en person som allerede er i lønnsystemet. Han var også ansatt en periode i 2014.Han er utenlandsk og registrert med D-nummer. Nå har han fått norsk personnummer.

Personnummer er unikt og viktig i mange register. Jeg ønsker derfor råd slik at det ikke blir feilmeldinger og tull.

Kan jeg endre personnummer på en eksisterende arbeidstaker, eller bør jeg legge ham inn på nytt som en ny ansatt?

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange

Sikker på at personen har fått skattekort (knyttet til fødselsnummeret) ?

Det er et felt som heter "ikke hent skattekort" ... tilgjengelig i tabellen hvor skattekortopplysninger finnes

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det har vi gjort, når vi skal få inn skattekortet med det nye personnr. så vil ikke dette oppdatere seg.

 

 

 

 

 

 

av Gunnar Glendrange

Så lenge det er samme person, skal du kunne oppdatere vedkommende med opplysninger.

Så ja, du skal kunne endre fra Dnr til fødselsnr på samme ansatt"kort"

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har ansatt en person som allerede er i lønnsystemet. Han er utenlandsk og registrert med D-nummer. Nå har han fått norsk personnummer i 2017

Personnummer er unikt og viktig i mange register.

Kan jeg endre personnummer på en eksisterende arbeidstaker, eller bør jeg legge ham inn på nytt som en ny ansatt?

Vi får ikke overført skattekort til denne personen, må legge det inn manuelt?

av Gunnar Glendrange

Du kan oppdatere eksisterende arbeidstaker.

Om personen ikke "står innmeldt" i AA-registeret, er det viktig at ny ansattdato angis.

Lykke til.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"