for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Vi har ansatt en person som allerede er i lønnsystemet. Han var også ansatt en periode i 2014.Han er utenlandsk og registrert med D-nummer. Nå har han fått norsk personnummer.
Personnummer er unikt og viktig i mange register. Jeg ønsker derfor råd slik at det ikke blir feilmeldinger og tull.
Kan jeg endre personnummer på en eksisterende arbeidstaker, eller bør jeg legge ham inn på nytt som en ny ansatt?
Sikker på at personen har fått skattekort (knyttet til fødselsnummeret) ?
Det er et felt som heter "ikke hent skattekort" ... tilgjengelig i tabellen hvor skattekortopplysninger finnes
Det har vi gjort, når vi skal få inn skattekortet med det nye personnr. så vil ikke dette oppdatere seg.
Så lenge det er samme person, skal du kunne oppdatere vedkommende med opplysninger.
Så ja, du skal kunne endre fra Dnr til fødselsnr på samme ansatt"kort"
Vi har ansatt en person som allerede er i lønnsystemet. Han er utenlandsk og registrert med D-nummer. Nå har han fått norsk personnummer i 2017
Personnummer er unikt og viktig i mange register.
Kan jeg endre personnummer på en eksisterende arbeidstaker, eller bør jeg legge ham inn på nytt som en ny ansatt?
Vi får ikke overført skattekort til denne personen, må legge det inn manuelt?
Du kan oppdatere eksisterende arbeidstaker.
Om personen ikke "står innmeldt" i AA-registeret, er det viktig at ny ansattdato angis.
Lykke til.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.