Mine områder
Hjelp
Pål Nesse
CONTRIBUTOR *

RAC pålogging

av Pål Nesse

Hei,

 

Har prøvd å aktivert RAC pålogging iom vi ikke fikk lov å bruke integrasjon mot active directory lengre.

Men det fungerte dårlig, og jeg får ikke opp noen firma lenger på pålogging skjermen. Hvis jeg overstyrer på-logget bruker med den administrator brukren som ble laget for RAC så får jeg ingen feilmeldinger når jeg velger hent firma, men det kommer ingen firma i listen.

 

Er det en enkel måte å fikse dette? Evt. hvordan kan jeg gjenopprette slik det var?

Har sikkerhetskopi av alle firma før endringen.

 

-Pål

3 SVAR 3

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

Hvis du først har fått trøbbel her, så bil jeg sterkt anbefale deg å ringe din vismaforhandler og få bistand til dette. normalt sett lett å rydde opp i så lenge man kan det, men her er det mange mulige feil og arbeidsmengden kan fort bli høyere enn man ønsker. 

 

men vafConfig.ini under c:\programdata\visma\visma lønn\config styrer på loggingstype. Skal du til standard er det 0, og ssc fila i samme mappe styrer selskaper som finnes når man ikke bruker RAC. 

 

Men ring visma forhandleren din så løser de dette, evnt setter opp RAC rett for deg ganske fort og greit. 

Pål Nesse
CONTRIBUTOR *

av Pål Nesse

Hei,

 

Takk for rask tilbakemelding, det var over forventing!

 

Er i dialog med Proplan, men dem sliter litt med å finne en konsulent som kan hjelpe.

 

Prøvde løsningen din, og det så ut til å løse problemet i første øyekast, men klienten krasjer så fort jeg velger et firma og klikker Ok


Problem signature:
  Problem Event Name:    APPCRASH
  Application Name:    VL_CLI.exe
  Application Version:    12.10.2462.0
  Application Timestamp:    5a2e624b
  Fault Module Name:    VL_CLI700.dll
  Fault Module Version:    12.10.2462.0
  Fault Module Timestamp:    5a2e6240
  Exception Code:    c0000005
  Exception Offset:    000f9a1c
  OS Version:    6.3.9600.2.0.0.272.7
  Locale ID:    1044
  Additional Information 1:    5861
  Additional Information 2:    5861822e1919d7c014bbb064c64908b2
  Additional Information 3:    d2dd
  Additional Information 4:    d2ddcae25462e2b2f29684f70c88f75a

Renamet VL.scc.old til VL.scc

Logontype er forøvrig endret fra 0 til 3 når jeg åpner VafConfig.ini igjen.

Prøvde en gang til med 0, men den går tilbake til 3 når jeg åpner klienten

 

Har nå gått tilbake til logontype 2 of renamet scc filen til .old.

Da er jeg tilbake med det samme problemet jeg hadde uten noen firma.

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

hvis du ikke får lagret så er ikke systemet avsluttet og den skriver tilbake selv. VL_SRV og VL_cli kan ikke kjøre når du gjør endringer. 

 

Stian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"