Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Retting av godkjent kjøring i Januar i gammal versjon

av Anonymous

Feilmeldin A-melding:

Du har ingen transaksjoner med Inntektstype på valgt kjøring. Mangler du inntektstype på godkjente transaksjoner må du rette opp dette i godkjent lønn før du sender a-melding. 

Korleis rettar eg opp inntektstype i lønn januar, som er ferdig kjørt og godkjent i gammal versjon og dermed uten inntektstyper?

 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Problemet er i grunn det samme no. Har feilregistrert sjukepengar på a-meldingskode 8700. Har retta opp lønsarten, men klarer ikkje å gi det tilbakeverkande kraft i godkjente kjøringar. Har de ei løysing på dette? har prøvde både metoden over og å regenerere akkumulatorar.

 

av Gunnar Glendrange

Rapporten det refereres til tar altså Inntektstypen som ligger på lønnsarten og legger det ut på transaksjonen i godkjent lønn.

Så om det er kjørt lønn med en eller flere lønnsarter uten Inntektstype, gjør rapporten jobben for deg!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

jippi. Fann svaret i eit gammalt brukartips:

 

A-melding - test innsending på godkjent lønnskjøring

Hvis du ønsker å sende inn en A-melding på en lønnskjøring godkjent i versjon 7.80, må du gjøre følgende:

  • Kontroller at lønnsartene dine har korrekt A-meldingsnummer.
  • Under "Utskrifter / Andre rapporter / OPPDATERE INNTEKTSKOMBINASJONER A-MELDING" kjør denne rapporten med dato 01.09.2014- dagens dato.

Send så inn test på vanlig måte  (anbefales ikke lenger gjort for lønn godkjent før 01.09.14).

Les om A-meldingen her

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"