Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sende lønnslipper til godkjenning på PDF-fil UTEN personnummer?

av Anonymous

Hei!

 

Vi har kunder hvor ledelsen vil ha alle lønnsslipper tilsendt i en samlet PDF-fil for godkjenning før utbetaling av lønn - og til eget arkiv. De vil ha dette på mail såklart (ikke i posten). Men lønnsslippene inneholder jo personnummer og kan ikke sendes på mail. Vi kan vel alltids kjøpe en høyere versjon av Adobe for å selv manuelt kunne legge på en passordbeskyttelse av et slikt dokument. Men det er tungvindt, og jeg mener at vi burde ha et valg ved utskrift av lønnsslipp fra Utskrifter, hvor vi kan velge vekk personnummer. Eller velge å legge et passord på filen som produseres direkte i Visma Lønn.

 

Vi har prøvd å sende dem Registreringsjournal sorter per ansatt som godkjenningsgrunnlag, og den er for så vidt grei nok, men de vil likevel ha lønnsslippene også. Finnes det evt. en annen rapport som gir alle de samme opplysningene som i lønnsslippene, men som ikke inneholder personnummer?

 

Takk! 

22 SVAR 22
Julie_Tafforeau
CONTRIBUTOR **

av Julie_Tafforeau

Har du fått noe svar vedr. dette?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Visma Lønn bør absolutt få muligheten til å sende passordbeskytta utskriftspakker til arbeidsgiver.

Vi sender både utbetalingsliste, regnskapsbilag, lønnslipper og grunnlag. Nå scanner vi til PDF evt. lager en pakke med mange filer og legger inn passord manuelt, noe som er tungvint.

Vi burde kunne velge en utskriftspakke i Visma og legge til filer og ha et fast passord for arbeidsgiveren liggende som vi har for ansatte (jeg bruker seks siste siffer i skattetrekkskonto). For det er veldig mange tastetrykk hver gang for å legge inn passord manuelt

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"