Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sjømannsfradrag

av Anonymous

Jeg har opprettet sjømannsfradrag etter veiledningen i Visma, men får det ikke med på sammenstillingsoppgaven, og skatte og avgiftsregelen kom heller ikke med selv om jeg har versjon 10.

Noen som vet hva det kan være?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Ja, hadde huket av for alle i ansattlister som sjømenn. Det viste seg at det ikke var lagt inn sats på lønnsarten, derfor fikk jeg den ikke med, men i følge Visma skal ikke sjømannsfradrag fremkomme i årssammenstillingen som jeg trodde. Men det skulle komme automatisk med skatte- og avgiftsregel i visma hvis man har versjon 10 og slippe å legge dette inn manuelt, men det fungerer nå.

Fikk beskjed fra A-meldingen at jeg må bruke ny skatte og avgiftsregel på disse på 2016 siden de er på nettolønn og sjømenn- og må da bruke nettoloennForSjoefolk, noe jeg ikke har funnet info om noen andre plasser.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Har du sjekka på godkjent lønn at du har skrevet pinlig korrekt på skatteregel på alle linjene med skattepliktig inntekt? saerskiltFradragForSjoefolk!!!!!!! Må legges inn på faste opplysnigner eller i lønnsregistrering/ lønn pr ansatt. Og huka ut for sjømann i ansattliste?

av Ferdane Jaha-Mehmeti

Hei, 

Sjekk om den ansatte har huke for sjømann under Ansattlister.

Skulle du ønske mer support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no

Med vennlig hilsen, Ferdane / Support Lønn & HR

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"