Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sum forskuddstrekk for alle inntektsmottakere skal være lik summen av forskuddstrekkene for alle innteksmottakere

av Anonymous

Hei

Vi har sendt a-melding og fått feilmelding på at summen av innberettet forskuddstrekk ikke er lik summen for alle inntektsmottakere. Etter å ha snakket med altinn, så viser det seg at det er en ansatt hvor skattetrekket ikke har kommet med. Vedkmmende har vært ansatt i fjor, og det er ikke gjort noen endringer på lønn fra des 16 til jan 17.

Altinn sier at vedkommende er rapportert med lønn og naturalytelser, men skattetrekket er ikke med. Hva kan ha skjedd her? Han har blitt trukket i visma lønn og utbetalt netto beløp.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har du noen forklaring på hvorfor det plutselig har seg at en ansatt får sluttdato uten at vi har satt sluttdato på vedkommende?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Sjekk arbeidsforhold på den ansatte. Sannsynligvis har du fått en sluttdato på det riktige arbeidsforholdet og en ekstra linje med 0 på arbeidssted og uten yrkeskode. Denne linjen må fjernes og sluttdato på linjen over fjernes.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvordan løste du det? Jeg fikk beskjed fra Altinn om at det måtte være en feil i Visma lønn.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har fått samme problemet. Sist registrerte ansatt blir ikke innrapportert med forskuddstrekket.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"