Mine områder
Hjelp
Ella Qvam
CONTRIBUTOR ***

Sv: Automatisk regnskapsbunt når du betaler via Visma.net AutoPay

av Ella Qvam

"Automatisk generere bunt til økonomisystem - skatter og avgifter:

Gå inn på "Rutiner / Registrering / Regnskapsbunt skatter/avgifter ". 

Her må du legge inn "Bilagsnummer" og "Bilagsart" manuelt.

Systemet vil neste gang huske hvilken bilagsart du tastet inn, men bilagsnummeret må du taste inn på nytt hver gang.

Du finner neste ledige nummer i Visma Global eller Visma Business."

 

Hva med Visma.net?

4 SVAR 4

av Renate Martensson

Hei,

 

Det er kun støtte for overføring av regnskapsbunt ved betaling av skatter og avgifter til Visma Global og Visma Business.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvorfor klarer dere ikke å legge inn forslag om neste ledige bilagsnummer for automatisk regnskapsbunt ved betaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift?

Legger du inn et bilagsnummer som er utenfor serien får du ingen ny sjanse.

Da blir automatisk føring "låst" og jeg får ingen ny sjanse til å legge inn riktig bilagsnummer.

Må da føre denne manuelt.

av Renate Martensson (Oppdatert ‎06-03-2020 09:17 av Renate Martensson VISMA )

Hei,

 

Hvis du ønsker å overføre bunt på nytt kan du gå inn på "Forespørsel / Status lønnskjøringer".
Her kan du fjerne vekk haken for "Overf. skatter / avgifter regnskap" og lage regnskapsbunten på nytt igjen.

 

Registrer gjerne også ønske om at det legges inn forslag på neste ledige bilagsnummer i Idèer her på Community, https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Lonn/idb-p/NO_SW_Visma_Lonn_ideer

 

En omgåelse per nå kan være å ha en egen bilagsart for Skatter og avgifter, sånn at neste ledige bilagsnummer da vil være lik terminen du skal overføre.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Malene Thomassen
CHAMPION *

Endringsønske lagt ut på Community:

Regnskapsbunt med forslag på neste ledige bilagsnummer

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Lonn/Regnskapsbunt-med-forslag-pa-neste-ledige-bilagsnu...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"