Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sv: Import av refusjon - sykepenger fra NAV -k27

av Anonymous

Hei

Vi får en feilmelding når vi leser inn csv filen:

Feil i antall kolonner

Er dette et kjent problem?

8 SVAR 8
Tove Herlufsen1
CONTRIBUTOR **

av Tove Herlufsen1

Opplever også det samme, det funker ikke i 2021, og må legge inn manuelt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi fikk lest inn filen nå, men den ansatte har registrert sykmeldingen på et virksomhetsnummer, ikke hovedorganisasjonnummeret. Det virker for meg som om den ansatte er knyttet til det virksomhetsnummeret i Visma lønn også, og det er jo riktig. Men har dere en oversikt over hvordan oppsettet skal være på den ansatte for å få til dette? Da får jeg dobbeltsjekket at ting ligger riktig.

av Renate Martensson

Hei,

 

Denne feilmeldingen kommer ofte hvis du har åpnet filen i Excel så den har blitt skadet, eller at filen er lastet ned fra Altinn meldingsboks istedetfor Altinn.no.

 

Løsning: Last ned filen på nytt fra Altinn.no, ikke åpne den og les den inn på nytt.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

MetteKarin
CONTRIBUTOR **

av MetteKarin

Jeg får det samme problemet om jeg laster den inn på nytt også selv om filen ikke er åpnet i utgangspunktet. Jeg legger det inn manuelt i Visma lønn

av Renate Martensson

Har dere lastet ned filen fra Altinn.no og ikke Altinn meldingsboks i Visma Lønn?

 

Mvh Renate,

Visma Lønn Support

MetteKarin
CONTRIBUTOR **

av MetteKarin

Laster ned fra Altinn.no ja

av Renate Martensson

Da har jeg dessverre ingen løsningsforslag uten å se nærmere på akkurat dette tilfellet.

Ta gjerne kontakt med support eller din Visma forhandler for videre bistand hvis du ønsker det.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

MetteKarin
CONTRIBUTOR **

av MetteKarin

OK. 

Noen ganger så går det bra, så plutselig så går det ikke. I 2021 så har det ikke fungert i det hele tatt

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"