Mine områder
Hjelp
Gina Marie Jacobsen
CONTRIBUTOR **

Sv: Oversikt over lønnsslipp sendt e-post / Visma.net Payslip

av Gina Marie Jacobsen

Iflg denne artikkelen betyr "Sendt på e-post" og "Publisert til Payslip" det samme..? Det kan vel ikke stemme....

  • Sendt på e-post: Haken vil bli satt på dersom lønnsslipp er sendt på e-post.
  • Publisert til Payslip: Haken vil bli satt på dersom lønnsslipp er sendt på e-post

Jeg har i dag forsøkt å publisere lønnsslipper for 2020 for første gang. Da jeg skulle klargjøre for publisering valgte jeg som vanlig "Klargjør for publisering / send på e-post, skriv ut resten". På denne lønnskjøringen var den kun en ansatt. Selv om den ansatte er satt opp for mottak av lønnsslipp via visma.net (og har mottatt via denne løsningen i flere år), ble plutselig lønnsslippen sendt på e-post i stedet !?  visma.net roller er i orden, status på integrasjon med visma.net Payslip er tilsynelatende i orden...  Hva skjer..?

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Tone Kristensen Torsvik
CONTRIBUTOR **

av Tone Kristensen Torsvik

Hei,

 

jeg har samme problem 58 av 71 ble sendt til Payslip resten gikk på mail. Har funnet ut at de som ikke gikk over til Payslip er de som ikke har godkjent kobling mellom Visma.net og Visma Lønn inne i Visma.net.

Etter at de godkjente denne fikk jeg legge inn igjen rollene Payslip User i Visma Lønn og ny publisering fungerte da som den skal.

 

Mvh

Tone

Vi har flere kunder som tidligere har benyttet Payslip uten problemer. Etter at vi la inn versjon 14.10 har f.eks en kunde seks ansatte hvor tre har mottatt på Payslip og tre per e-post. Dette virker uten problemer på den forrige versjonen. I tillegg har vi flere kunder hvor det er huket av for både e-post og Payslip under "Lønnsslipper sendt" på Forespørsel.

 

Hvordan løses dette og hva er årsaken?

Merete12
CONTRIBUTOR ***

av Merete12

Venter på svar fra visma her......

av Renate Martensson

Hei,

 

Som Tone skriver over her, så må de ansatte godkjenne koblingen sin i visma.net Home, for at du skal kunne sette roller på de i Visma Lønn. Hvis du opplever at rollene du har tildelt i Visma Lønn blir borte er grunnen at de ansatte ikke har godkjent koblingen. Å godkjenne koblingen for brukeren vil si at de tillater at du som lønningsansvarlig kan tildele roller fra Visma Lønn. I versjon 14.10 er det også et krav at de ansatte må godkjenne koblingen sin for å få Payslip.

 

Vi har også beskrevet ulike problemstillinger nederst i dette brukertipset:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Slik-publiserer-du-lonnsslipper-Visma-net-Pay...

 

Hvis dere har spørsmål til support ta gjerne kontakt med oss, informasjon finner du her: 

https://community.visma.com/t5/Support-i-Visma-Lonn/bd-p/NO_SW_Visma_lonn_support

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson (Oppdatert ‎16-01-2020 12:36 av Renate Martensson VISMA )

Hei,

 

Beklager skrivefeil på brukertipset, dette er nå korrigert sånn at linjen med publisert til Payslip er riktig.

 

Hvis ansatte med rolle for Payslip får lønnslipp på e-post kan du gå inn under Rutiner / Registrering / Visma.net / Administrasjon av roller, trykk på "Lagre" knappen.

 

EDIT: For at ansatte skal få Payslip MÅ de godkjenne koblingen sin i visma.net Home fanen.

Publiser deretter lønnslipper til Payslip på nytt.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Ole Christian Borgeraas
CONTRIBUTOR *

Vi opplevde det samme ved første lønnskjøring i 2020. 2 av våre 27 ansatte fikk lønnsslipp på e-post selv om de er stilt inn på Payslip... Vi har akkurat oppdatert til 4.10.  Det er vel feil i kommunikasjonen mellom Visma Lønn og Visma.net som må rettes opp? Jeg forsøkte å publisere Payslip på nytt, men da måtte jeg endre publiseringsdatoen.  Det gjorde jeg ikke for da blir det feil dato og kanskje dobbelt med lønnslipper på appen Employee?

 

mvh

Ole Christian Borgeraas

Merete12
CONTRIBUTOR ***

av Merete12

Det samme skjedde med meg i går da jeg skulle sende ut lønnslippene til 36 ansatte. ALLE har i et år nå, mottatt lønnslippene elektronisk til Payslip. Denne gangen gikk 9 lønnslipper på mail og jeg fikk 14 stk overført til Payslip. Resten vet jeg ikke noe om.

Jeg ser at de som ikke har fått lønnslippen til Payslip, ikke har hake i administrasjon av brukerroller i visma.net. Jeg har haket av for Web Payslip User og Mobil Payslip User på de som manglet hake. Jeg lagret og sendte lønnslippene til disse på nytt til Payslip. Men de ble ikke overført. Men noen andre ansatte fikk lønnslippen på mail. Når jeg går inn i på siden administrasjon av brukerroller i visma.net er alle hakene jeg akkurat har lagt inn, borte. 

Dette er tydeligvis en feil i den nye versjonen 14.10., siden vi er flere som har samme problem. 

Dette er ikke akseptabelt, nå da vi også må betale for å sende på payslip!

mvh

Merete H.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"